[Mplayer-felhasznalok] ket hangkartya tv mencoder

lo szerafin loszerafin at freemail.hu
Wed Dec 31 22:36:23 CET 2003

Sziasztok

Nem tudom felvenni a hangot a tv képpel együtt.

MIRO PCTV - nagyon régi - tv kártyám van, de rendesen működik.
Amíg a TV vevő hangját az SB Live! kártyába vezettem be, a
hangot is
fel tudtam venni bármiféle hangra vonatkozó mencoder opció
nélkűl, csak
a mixer helyes beállításával (aumix programmal).

Most engedélyeztem az alaplapi hangkártyát (SoundStorm,
Nvidia Nforce, egy ABIT NF7-S alaplapban, modul neve :
i810_audio) és a TV kártya hangkimenetét ennek a
hangkártyának a CD bemenetére dugtam.

TV felvétel közben szól is a hang rendesen, ámde a mencoder
hangot nem vesz fel.
Így próbáltam:
/usr/local/bin/mencoder -v
tv://$channel:adevice=/dev/dsp2:volume=100\
 -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=800\
 -oac mp3lame \
 -endpos $endpos\
 -o ${fn}${part}.avi 2> mp.log

Itt a lényegi próbálkozásom az
'adevice=/dev/dsp2:volume=100' volt.

Így kell a hangot a /dev/dsp2-ről venni?

A /dev/dsp2 működik, cat-tal felvettem a hangot és
visszajátszottam.

Előtte aumix-szel beállítom a mixert:

/usr/bin/aumix -d /dev/mixer1 -L -f
/home/peter/.aumixrc1_tvrec > /dev/null
ahol a .aumixrc1_tvrec-ben ez van:

igain:48:48:P
cd:45:61:R

A /dev/mixer1 tartozik az alaplapi hangkártyához, ellenőriztem.

Azért kell két hangkártya, hogy amig én filmet nézek az
egyik monitoron, a feleségem tudjon TV-t nézni a másik
monitoron és két külön fülhallgatónk is van.

Az mplayer-rel ez megy is rendesen, de persze néha szeretnék
felvenni a tv-ből,
hát az most nem megy a mencoderrel.

Így játszok le filmet hanggal az alaplapi hangkártyán:
mplayer -ao oss:/dev/dsp2 /download/tv/proba.avi

Az mplayer verziója :  MPlayer 1.0pre2-2.95.4

Előre is köszönöm és BUÉK

Kék Ló