[Mplayer-felhasznalok] Ciripelo hangok

Fifi haller at freemail.hu
Wed Dec 10 21:45:59 CET 2003

Sziasztok!

On Wed, 10 Dec 2003 at 01:03, Arpi <arpi at thot.banki.hu> wrote:

> [...]
[..]

> hat az a bugas gondolom a 220-bol jovo 50hz-s "halozati brumm".
> altalaban az arnyekolas hianya/gyengesege vagy foldelesi problema
> (foldhurokrol nem is beszelve) okozza.
> namarmiost ez johet hangkartyabol (ritka), videobol (en erre tippelek),
> a kabel is osszeszedheti de az erosito is lehet szar.

Hat 14 meter, az eleg hosszu ...
Az erosito egy Technics SC-EH760 tipusu "sztereo audiorendszer", a video
egy Panasonic NV-HD642EE, eddig szerettek egymast, most csak a
szamitogep jott uj elemkent.

> elso lepesbe meg kene nezni a video kiiktatasaval, aztan rovidebb
> kabellel.

Hat a video kiiktatasaval elvesztem a megvalositando funkcio egy reszet,
a rovid kabellel meg a kivant tavolsagot, de kiprobalom majd oket.

Mplayer-re es Mencoder-re alapozva az volt az elkepzeles, hogy a
szamitogep altal kuldott jelrol lehessen videofelvetelt rogziteni es
TV-t nezni, a videorol pedig digitalizalni a videokazettakat, ugy, hogy
egyszer kiepitem a kabelezest kabelcsatornaban es nem kell tobbet a
vezetekekkel bajlodni, hogy mit mikor es hova dugok ;)

1. funkcio:
Matrox G550 ----------             -- TV
                      |-- video --|
Hangkartya line out --             -- Hifi

2. funkcio:
         __ Pinnacle PCTV Pro
video --|
         -- Hangkartya line in

A szamitogep es a video kozotti ket kabel, amit csinaltattam igy nez ki:

 Videojel: mini jack -- 14 meter vezetek ----
                                             |__ scart
                                             |   csatlakozo
 Audiojel: mini jack -- 14 meter vezetek ----

A videon nincs kulon hangbemenet, ezert kellett a scart.
A hifin meg csak minijack-es audio-in van, amely a videotol kapja a
jelet, mert eddig is a hifi szolgaltatta a video hangjat.

> workaroundolni lehet, hogy nagyobb jelszintet nyomsz ki a gepbol,
> es kisebbre allitod az erositon a hangerot.
> igy a konstans zaj - nagybb jel miatt jobb lesz a jel-zaj arany :)

Megprobalom majd.

Koszonom turelmetek es az RTFM-ek nelkulozeset ;)

Bye, Fifi

--
`` Peace cannot be kept by force
   It can only be achieved by understanding '' A.E.