[Mplayer-felhasznalok] mplayer és a megasztar.hu

Csan csani at lme.linux.hu
Wed Dec 3 15:53:25 CET 2003

Halihó,

Megpróbálta-e már valamelyikőtök (sikerrel) rávenni a Mozilla (Firebird)
böngészőt, hogy lejátssza a megfelelő Megasztár klipet a
http://www.megasztar.hu/ -ról?

Konkrétan erről az oldalról van szó...

javascript:open('http://www.korridor.tv/e_musor.php?ktv_db=31&rovat_db=187','korrtv','scrollbars=yes,width=768,height=550');void(0);

(javascript nélkül:
http://www.korridor.tv/e_musor.php?ktv_db=31&rovat_db=187
)

és az ott található "TV"-ről.

Az ablak alapban egy video/x-ms-asf-plugin MIME-kezelőt kér, és a mozplugger-rel
meg is adtam neki (részlet az /etc/mozpluggerrc-ből):

video/x-ms-asf-plugin: asf,asx,wma,wax,wmv,wvx: Windows Media
        stream noisy ignore_errors: mplayer -really-quiet -nojoystick -nofs -wid
$window -vo x11 -ao oss,alsa9,arts,esd,null -zoom -osdlevel 0 "$file" </dev/null

Az "about:plugins" ki is listázza szépen, hogy megragadta a t*keinél fogva.

Ezek után nincs javulás, bár már nem hiányol plugint (nyilván), az tv-ablak
pedig most szürke hátterű, nem mozdul.

Őszintén, számítottam arra, hogy nem lesz egy egyszerű eset, és gyanúm be is
igazolódott, ugyanis a következő HTML-kódrészletre kéne "ráhúzni" valahogyan az
mplayer-t:

Részlet az alábbi URL forrásából (az alján):

http://www.korridor.tv/e_musor.php?ktv_db=31&rovat_db=187&musor_db=3158&tema_db=

        <embed	type="video/x-ms-asf-plugin"
		pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/mediaplayer/download/default.asp"
		src="mms://korridor.sn.hu/korridor/broadband/megasztar/megasztar_1111.wmv"
		name="ktvideo"
		showcontrols="0"
		width="328"
		height="245"
		AnimationAtStart="0"
		AutoSize0
		autostart="1"
		ClickToPlay="0"
		ControlType="1"
		DisplayMode="0"
		DisplaySize="4"
		EnableContextMenu="0"

FileName="mms://korridor.sn.hu/korridor/broadband/megasztar/megasztar_1111.wmv"
		PlayCount="1"
		PreviewMode="0"
        	SelectionEnd="4178"
	        SelectionStart="3909"
		SendMouseClickEvents="1"
		ShowControls="0"
		ShowDisplay="0"
		ShowStatusBar="0"
		ShowTracker="1"
		TransparentAtStart="1"
		VideoBorderWidth="0"
		VideoBorderColor="0"
		VideoBorder3D="0"
		Volume="-500"
		WindowlessVideo="0"

        </embed>

tehát sejthetően valahogyan meg kell adni ezeket a paramétereket az adott
URL-nek, hogy csak a megfelelő részletet játssza le (stream seek?) a megadott
.wmv fájlból, mert az a .wmv egyébként teljes hosszúságú felvétel a műsorról.

-----

Ezek után gondoltam, hogy jó, leszedem az egészet egy fájlba és majd én
tekergetek. De nem jött össze.
`mplayer -dumpstream` -mel kapok egy stream.dump fájl-t, ami azonban "data" a
`file` szerint, és az `mplayer -identify` sem talál benne video nyomot:

Playing ./stream.dump
Cache fill:  0,00% (0 bytes)    TiVo file format detected.
MPEG: No audio stream found -> no sound.
MPEG: FATAL: EOF while searching for sequence header.
Video: Cannot read properties.
No stream found.

Kérdésem ezekután tehát: hogyan tudnám lejátszani (vagy letölteni) azokat a
klippeket?

Előre is köszi a tippeket!

Üdv,
Csan  alias  Janos Holanyi
Debian Group leader - Association of Hungarian Linux Users
gpg --keyserver hkp://pgp.mit.edu --recv-keys 82CBB661