[Mplayer-felhasznalok] Bevetel a Debianba: egy legalis alternativa(?)

Gábor Lénárt lgb at lgb.hu
Thu Aug 28 10:30:55 CEST 2003

On Wed, Aug 27, 2003 at 09:25:38PM +0200, Arpi wrote:

> mar nagyon reg nem. asszem a 0.90pre1 oat az mplayer 100% gpl kod,
> legalabbis szerintunk. az mas kerdes hogy debianosok ezt nem hiszik
> el, mert szerintuk csak az a gpl amirol a debian-legal azt mondja,
> hogy az. es ennek egyik feltetele hogy minden file elejen legyen egy 2

Nem egeszen. Ha kiadsz egy forrast es azt mondod, hogy az GPL, az attol nem
feltetlenul lesz az, mert pl tartalmazhat olyan kodot amit mondjuk 100%-ig
te irtal _DE_ egyebb mas torvenybe utkozo ilyesforman a megvalositasa.
Peladaul mondjuk egy software szabadalomba. Az a baj, hogy a GPL globalis
akar lenni (orszaghatarok nelkul), VISZONT pl a software szabadalmak illetve
egyeb torvenyek nem feltetlenul ugyanazok minden orszagra. Legalabbis IMHO.

A megoldas amugy lehetne pl az is, hogy csak a player vaza lenne meg,
es az osszes tobbi dolog (pl codec-ek, demuxer-ek stb) dlopen()-elve lennenek.
Hatranya az, hogy ez kicsit lassitja (foleg RISC-tol tavolabb allo CPU-kon
pl x86-on). A masik erdeCACHE megoldas az XFree dolga, bar en igazan nem
ertem: *.a fileokat "linkel" valahogy ossze runtime, ez a 4.x ujdonsaga
volt ha jol emlexem.

Amugy ezeknek meglenne az az elonye is, hogy nem kell feltetlenul a fel
vilagegyetemet feltenni, hanem csak ami az embernek kell, meg lehetne
"modul" gyujtemeny (a plugin szot utalom), kulonbozo architekturakra
optimolva stb. Bar nem biztos hogy ENNYIRE megeri a dolog ...

> oldalas gpl reklamozo banner. amitol agybajt kapok, mert csak foglalja
> a helyet, 2+ pgdown a fejlesztoknek es semmi ertelme.

Ertelme van, bar imho azert tenyleg tulzas, egyszerubb lenne, ha csak
annyi lenne, hogy GPL, meghogy 'read file COPYING in the toplevel directory
of the source' vagy vmi hasonlo ... Ez mondjuk max ket sorba elfer, bar
nemtom ki mit szol hozza :)

> akartak egy copying filet is, megkaptak gabutol, bar en tiltakoztam.
> (asszem kovetkezo eletemben spam terjesztessel fogok foglalkozni, es
> a gpl licenszbe fogom beleirni, az ugyis minden fileba belekerul
> debianeknal)

> rotfl

Azert van ilyen Debian-ban jelenleg is, pl a qmail, mivel nem lehet binarisan
terjeszteni ...

> mar reg nem miattunk nem terjeszthetik, hanem a sajat hulyeseguk miatt.
> azon meg ez nem segit.

Hmmm, tulkeppen en jogosnak tartom hogy felnek szabadalmak ala eso dolgoktol
a Debian-ban es ezert nem kerulhet be, viszont akkor tenyleg nem vilagos,
hogy a xine mit keres a Debian-ban. Pl.

- Gábor (larta'H)