[Mplayer-felhasznalok] subdelay

khiraly at cia.hu khiraly at cia.hu
Wed Oct 30 12:37:45 CET 2002

Pásztor Szilárd <silicon at inf.bme.hu> irta:

# khiraly at cia.hu:
# > Ha baromi egyszeru akkor megosztanad?
#
# Meg. Perl script:
# ----------------
# virsli:~>cat `which subrate.pl`
# #!/usr/bin/perl -n
#
# $oldrate = 23.976;
# $newrate = 25;
# $offset = 5;
#
# /^\{([^\}]*)\}\{([^\}]*)\}(.*)/;
# print "{", int($1 / $oldrate * $newrate) + $offset, "}{",
#         int($2 / $oldrate * $newrate) + $offset, "}$3\n";
# ----------------
# Microdvd formátumra működik, azaz a {1234}{5678}Felirat típusra.
# Offset az eltolás frame-kben megadva. Ha siet a felirat, akkor pozitív
# kell,
# ha késik, akkor negatív. Az oldrate meg newrate elég egyértelmű. Ha
# ezeket
# átírtad, ahogy éppen kell, akkor subrate.pl < kisf at szom.sub >
# nagyf at szom.sub
# és jó. Viszont CRLF-es sorvégekkel nem működik. Ha a netről töltesz
# feliratot, az úgy kb. 100%, hogy FOSos sorvége jelekkel lesz, szóval
# kell
# előtte egy dos2unix.
#
# Van egy másik scriptem is, ami microdvd formátumra konvertál
# subrip-ről, de
# az most nincs kéznél, legközelebb este.

A felriatkonvertalas mar a mostani mplayer-CVS-ben meg van oldva.
-dumpmpsub
-dumpsrtsub
-dumpmicrodvdsub

#
# > Megkoszonnem!
#
# Lássuk :)
#
# s.
#
#

Hat ezt megkoszonom.;)

De aggalyaim vannak:

2x lefuttatva egy fajlon az fps emeles radikalis(tudom ezt at lehet irni)

De ami legfokeppen aggaszt, az az , hogy nem lehet adott idopillanattol
kezdve korrigalni. Tehat mondjuk az elso 20 perc tokeletes, es utana gaz.

Amugymeg ha jol ertelmezem, egy fps konverziobol all+egy idoeltolasbol.
Az fps korrigalas a subfps-sel, az idoeltolas a "z" es a "x" betukkel,
vagy pedig mpsub formatumba joeval.(ugye az mpsub formaban eleg mondjuk
egy szamot kijavitani, es utana mar jo vegig a fajlban. Szal ugyanezt
meg lehte "egyszerubben" csinalni)

A billentyu azert jo, mert latja az ember hogy hol nem passzol, es ott
rogton nyomja a gombot.

Tehat az lenne az idealis, ha egy gombnyomasra futna le az adott
kepkockatol. Es ha szerencse, akkor mar nem is kell tobbet korrigalni.
Ezert gondoltam mplayeren belul lekezelni.
Mert mar be van toltve a felirat az elejen a memoriaba, ha jol gondolom.
Ha ebbe manipulalna gombnyomasra, es a vegen kimentene mondjuk mpsub
formaban, szerintem kign lenne.

Multkor akartam megnezni egy filmet TV-n, es elrontotta a hangulatot,
hogy fel ora utan elkezdett csuszni a felirat a szoveghez kepest.
Viszont 4-5 "z" es "x" betuvel elvezheto volt. De ezt nem kene mindig
eljatszani.

De lehet hogy cska en fogom ki ezeket a felirat/film parositasokat.;(

Khiraly