[Mplayer-felhasznalok] aspect ratio enkodolasnal

Ivan Szanto szivan at duticai.TWI.TUDelft.NL
Sun Oct 6 17:57:58 CEST 2002

Hi,

> az aspect _csak_ _libavcodec_ _encodingnal_ mukodik.
>
> -ovc lavc -lavcopts aspect=4.0/3.0

koszi, ez segit(ett)!

> Talan nem artana doxban jol kiemelni ezt :) Ugy erzem sokszor nem ertik
> meg azt a tenyt hogy barmilyen valtoztatas a video/audio stream-en
> nyilvan nem fog menni copy-val, mert ahhoz reencoding kene (decode->modify->
> encoding, mikoris a copy ugye csak sima copy es semmi tobb).

igen, csak Arpi korabban (25 Sep 2002 18:01:15 +0200) ezzel kapcsolatban
ezt irta:

> ami pre8-tol van az nem meretezi at tomorites _elott_ (nincs
> minosegromlas, bitpazarlas) hanem lejatszaskor meretezi at (prescaling)
> ugy mintha lejatszaskor adnal -aspect opciot, csak az -aspect utani
> erteket beleirja a fileba tomoriteskor igy magatol tudja nem kell
> lejatszaskor megadni.

es emiatt az a benyomasom tamadt, hogy ez csak valami plusz info,
ami a file-ba egy helyre kerul bele, es emiatt nem kell az egeszet
ujrakodolni.

Ja, es ha mar az enkodolasnal tartunk, meg mindig a pre8 enkoder ezt
loki nekem az stderr-re

Sorry, selected video_out device is incompatible with this codec.

mivel a stdout-ot a /dev/null-ba kuldtem, csak ez latszik, de kulonben
ugy nez ki, minden oke. Tenyleg minden oke?

Ivan