[Mplayer-felhasznalok] RGB Raw (tema lezarva)

Keve Müller keve at keve.hu
Wed May 29 22:54:14 CEST 2002

Szia A'rpi, Szia Tocsa!

Koszonom szepen a valaszokat, bar Tocsa fejtegeteseit nem tudtam igazan
hova tenni, hiszen Arpi mar megvalaszolta/megoldotta a problemat.

A stride beallitasa celhoz vezet, es a -vop expand is kellett (nem lehetne
ezt automatikusan allitani, ha az output device szuksegelteti?)

Az altalam lejatszani probalt AVI egyebkent nem konvertalt, hanem generalt
file, gondolom a szoftver programozoi nagyon keveset akartak foglalkozni
ezzel az opcioval, ezert irtak meg ilyen silany modom. Ettol fuggetlenul
az elteresek (vidc, idx1 utan garbage, stb.) nem annyira veszesek.

> amugy a vd_raw.c vegen kene ezt:
>         mpi->stride[0]=mpi->width*(mpi->bpp/8);
> atirni ilyesmire:
>         mpi->stride[0]=(mpi->width*(mpi->bpp/8)+3)&(~3);
>
> igy felkerekiti jol.
Igen, ez az elfogadott szabvany kerekitesre.

> azt nem tudom
Megneztem, hogy mind az uncompressed mind az RLE-vel tomoritett
DIB-ek sorai 32 bit-es boundary-ra vannak feltoltve.
De volt olyan leiras is, hogy a 24bpp-s DIB-ek BGR0 (vagyis 32 biten)
vannak tarolva.
Mivel tulzasnak tartom (a ritka hasznaltsaga miatt) ez parameterkent
kezeltetni mindenesetre a 32-bitre felkerekitest ajanlanam atvenni a
CVS-be.

A'rpinak megegyszer koszonom a segitseget - es hogy ilyen kiraly szoftvert
adott nekunk szabad szoftvert es operacios rendszereket imadoknak.

Keve