[Mplayer-felhasznalok] RE:Wop35

Khiraly khiraly at cia.hu
Mon May 20 19:41:30 CEST 2002

John McKein <grobs at freemail.hu> irta:

 Hello!!!

> Egyreszt ha le van irva, hogy a normalis mukodeshez kell
> neki escape sor, akkor miert nem adod meg neki???
Ehh. Hol, mikor, merre meddig?
Valahogy ugy irdd le, hogy mit, es hova irjak?
Szal en mindent hajlando vagyok kiprobalni,
csak valami konkretumokat irj legyszi.(ha tudnam az egerek mukodeset
es/vagy talaltam volna howto-t, akkor mar megcsinaltam volna..;)

>Az egernek
> lehet utasitasokat adni, hogy milyen modban mukodjon, ezek a
> byte -ok ezt allitanak be. Valoszinu szar az alap mod, es at
> kell kapcsolni.
Szerintem is. Ez az elmelet.
Kivitelezest hogyan?

> Masreszt barmit olvashatsz az eger fajljabol, azt is ami
> akkor megy ki ra amikor belepsz X -be.
> Az eger X -ben ket allapotot adhat magarol vissza. Az egyik
> az, hogy CorePointer, a masik, hogy azt mondja magarol, hogy
> o a CorePointer (SendCoreEvents).
Biztos.... Akkor ez az XFree86Config-4 fajl csesztetese nem jott be...

Mindig csak egy
> CorePointer lehet a configban, igy ha tobb egeret is
> hasznalunk ugyanazzal a configgal, akkor az alap egeren
> kivul minden mas SendCoreEvents lesz, de ennek a helyes
> mukodeshez semmi koze.
Ok. Egy egerrel megelegszek...;P

Az egerek kozott valthatunk futas
> kozben, vagy mukodhetnek egyszerre is.
Nincs csak egy egerem.
Azt nem lehet, hogy futas kozben modot valtsak????
Tehat ImPS/2-vel elinditom, es utana atvaltok ExplorerPS/2-re??

> Az egered egyebkent valoszinu imps/2 -kent fog mukodni
> teljesen jol akar 26 gombbal is, csak at kell kapcsolni
> imps2 modba jol.
Ize ez nem egeszen igy van.
Eloszor ImPS/2 protocollal probaltam jatszani, de nem volt hajlando az
osszes gomobot kezelni, ez szerintem igenis a protokoltol fugg.
Most igy nez ki a fajlom:
Section "InputDevice"
        Identifier      "Configured Mouse"
        Driver          "mouse"
        Option          "CorePointer"
        Option          "Device"                "/dev/psaux"
        #Option         "Protocol"              "ImPS/2"
        Option          "Protocol"              "ExplorerPS/2"
        Option          "Buttons"               "7"
        Option          "ZAxisMapping"          "6 7"
EndSection
(itt valtom a #-t allandoan, tehat igy inditom el 2x)

Es a ~/.xinitrc-ben meg ez van:
xmodmap -e "pointer = 1 2 3 6 7 4 5 "
exec gnome-session
Szal igy csereli ossze helyesen a gombokat.
Ha a ZaxisMappingnal "4 5" -ot adok meg, akkor meg nem "latja" a 6-os es 7-es gombokat.
Hidd el probalkoztam mar mindenfelevel. Lehet 26 gombja is az egrnek ImPS/2 protocollal, de a 6. gombtol kezdve _mindegyikre_ ugyanazt fogja csinalni.

> Masreszt a wolf -hoz folosleges annyi gomb, a maya -hoz meg
> egy a3 -as digitabla kell :o)
Ehh, ezt talan en dontom el, hogy hany gombbal jatszom a wolfot...;)
Masreszt ha mar egyszer megvettem azt a rakat gombot, akkor miert ne hasznalnam????
Valamiert csak raraktak...;)

Ha konkretumokkal is megszornal, akkor nagyon orulnek.
Kosz.