[Mplayer-felhasznalok] Filmdal kinyerese

Steve Varadi svaradi at usa.com
Wed May 15 20:52:15 CEST 2002

Sok hasznos tanácsot olvastam ezen a listán, de valahogy néha mindig hiányzott
valami a leirásból, vagy csak az ilyen magamfajta juzer nem jött rá egyből.

Most szeretném leirni, hogy én miként oldottam meg egy filmből egyetlen dal
kinyerését és .mp3 formátumba elmentését.

Először a filmet megnéztem és megjegyeztem, hogy hol van az adott dal. Ezután a
filmfájl méretétéből és lejátszási idejéből kiszámoltam, hogy 1 percnyi
anyag hány MB. Az adott film esetében nálam 1 perc 10MB volt. Ezután az
alábbival vágtam ki az első négy percet:

dd if=Clip.mpg of=Clip1.mpg bs=1024 count=40000

mivel nekem a 2. és 4. perc közé eső részre volt szükségem:

dd if=Clip1.mpg of=Clip2.mpg bs=1024 ibs=1024 skip=20000

Ezután lejátszottam a Clip2.mpg-t, hogy ellenőrizzem valóban az került bele
amit akartam.
Utána jött a tényleges audio kimentés:

mplayer -dumpaudio Clip2.mpg -dumpfile filmdalom.mp3

Ekkor ez 4MB-nyi mp3 formátumu anyagot eredményezett.

MOst már csak ezt kellene még egy kicsit tömöríteni, ha lehet.
Aki a fentiektől eltérő -egyszerűbb, jobb- megoldást tud, szivesen olvasnám.

Valamint szivesen olvasnék egy hasonló -példákkal illusztrált- cikket arról,
hogy egy adott 800MB-os .mpg fájlt miként lehet 700MB-os, de szabvány VCD
formátumba lecsökkenteni, hogy fel lehessen írni egy CD-re.

Köszi.
Üdv:
Pista

Best Regards: Pista, Steve Varadi <svaradi at usa.com> or svaradi at freemail.hu
Date: 15-May-2002 Time: 11:30:06
This message was sent by XFMail 1.5.2 from SuSE 7.2, KDE 2.2, Kernel 2.4.4