[Mplayer-felhasznalok] RE:mpsub+megoldas

Khiraly khiraly at cia.hu
Tue May 14 03:55:38 CEST 2002

Na par ora gondolkodas utan csak ki5lottem.;)
Leirom, hatha masnak is segit.

Helyzet: feliratfps!=filmfps
Elmelet: mpsubegyseg=fps*ido,
         tehat linearis fuggveny.(origobol indul ki(b=0) ido nem lehet negativ). Tehat 2 metszo gorberol van szo.

Kivitelezes: A film egy adott pillanatara "szinkronba" hozzuk a feliratot a hanggal.(szinesz egyik mondatara).
Egy masik pillanatban megnezzuk, hogy felirat mennyiben ter el a hangtol.

tehat: y=ax+b
Jeloles: y1=a1*t1 , ahol t1 a "szinkronban" levo pillanat mp-ben.
a1: eredeti fps
y1: az mpsub szam(ha osszeadnank addig a pillanatig a szamokat).
t2: ahol a hang van(a megfigylet mondatnal)
t2': ahol a megfigyelt pillanathoz tartozo felirat(ami el van csuszva idoben)
a2: a kesz fps
b: ennyit kell hozzaadni a legelso szamhoz.(ennyivel kell eltolni)
y2=a1*t2'

Egyenletek:
y1=a1*t1
y2=a1*t2'
y2=a2*t+b

Megoldas:
a2=a1*(t2'-t1)/(t2-t1)
b=a1*t1*(t2-t2')/(t2-t1)

Amibol:
A kesz fps = a2
Az elso szamhoz -b  kell hozzaadni (ennyivel toljuk el)
Fontos hogy -b.(gondolj utana, hogy miert).

TEHAT:
KESZ FPS= a2 = a1*(t2'-t1)/(t2-t1)
ENNYIT KELL HOZZAADNI= -b = a1*t1*(t2'-t2)/(t2-t1)

TAPASZTALAT:
A ket pont kozott a kozelites eleg jo a felirat sacc/kb passzol a szoveghez. A megfigyelesi ponton kivul nekem (az en peldamnal) szepen lassan megint elkezdett csuszni a felirat a a hanghoz kepest(nagyon lassan 3 perc alatt 1-2mp), tehat akar tobbszor kell kozeliteni.
Jo ha a t1-et a film elejen vesszuk fel, a masik megfigyelesi pontokat(t2, t2') a film vege fele.(nekem felig letoltott filmhez teszteltem, szal nem volt meg csak 15 perc kb.
Az en peldam:
y1=5934 mpsub egyseg
t1=237,36 sec
a1=25,00 fps
y2=12250 mpsub egyseg
t2=480
t2'=490

ebbol:
kesz fps=a2=26,03~=26,00 fps
Ennyit adtam hozza: -b=244.56~=245 mpsub egyseg

Bocsanat hogyha untattam valakit....
De gondoltam mas is szenved meg a felriatokkal.(foleg.mpeg, SVCD-k nem passzolnak)
Es visszaszivom az mpsub tokeletesen muxik, es thx erte!(most hogy mar tudom hasznalni;).
En ilyeneket vartam volna meg esetleg a doksiban...

Viszont ez kerdes maradt:
FORMAT=24.00
Ezt miert nem veszi figyelembe mplayer???
Miert allitja a felirat fps-et automatikusan a film fps-re?

Kosz.