[Mplayer-felhasznalok] Mpsub

Khiraly khiraly at cia.hu
Tue May 14 01:48:09 CEST 2002

Hi!
Akkor megprobalom osszefoglalni, hogy mire jutottam ebben a temaban...
tehat a FORMAT=25,00 akkor 25 mpsub egyseg =1mperccel.
Namost igy megiscsak jo, mert a jo felirat atkonvertalva is jo marad.
VISZONT:
ha a FORMAT=24.00 es a film 25.00 fps-u" akkor az mpsub fajlban levo
feliratot is automatikusan 25.00fps-unek kezeli.tehat a felirat szepen elkezd
kesni a filmhez kepest.
Ez eloszor zavaro, amig nem tudtam. Most mar a FORMAT=x -et tudvan, szepen
megadom -subfps x -nek.
Miert is nem kezeli automatikusan?

Meg 1 ha ezt valaki elmagyarazna....

Tehat adott 1 filmhez 1 felirat. Termeszetesen nem tudom,
hogy hany fps-u a felirat(25-nek irtak, de az abszolut nem jo).

Elmelet: a felirat vegulis valamilyen nyujtassal es eltolassal
hozzalehetne passzitani a filmhez....

Igy indultam ki:
-dumpsub -bal atnyomtam es atneveztem felirat.mps-nek.
eltoltam a kezdo erteket annyira, hogy egy adott pillanatban a felirat
megegyezzen a hanggal:
238. mp-ben mond egy szamot (42850) a Tolvajtempoban az urge.
tehat osszeadva az osszes addigi mpsubban levo szamot, ez:5394

A masik idopont legyen a filmben a 480. masodperc.
("Ko:po:k ra', me'gha Tom Cruise is mind.")
Az ide illo felirat a 490.masodpercben hangzik el.

Tehat a felirat siet a filmhez kepest 242 masodperc alatt 10 masodpercet.

KERDES: hany fps legyen a felirat, es hogy igazitsam, hogy jo legyen?

(mert ugye ha 24-re atirom, akkor a kezdoertek(5394)
az mar nem 238 mp-et fog jelenteni...(hanem csak 225-ot))
Viszont ha eltolom megint, akkor a masodik pontnal(480.mp) is el lesz tolva a
felriat,
es a ketto kozott is.

Ezt hogyan csinalnatok???
(azonkivul hogy kezzel szepen vegiegmaszok a filmen....)

_ILYENEKET_ kene beleirni a doksiban, ez mar ugye az mplayer _hasznalata_.
(peldaval illyuszralva stb.)

Ha valaki ezt leirna, hogy o hogy csinalja, azt nagyon megkoszonnem!!!

Elolvastam a doksit, de erre utalo reszt nem talaltam...;P
Bele kene irni a doksiba, hogy mpsubegyseg/fps=1mp

Kosz ezerrel.

A pre4-hez, es a freshmeates eredmenynak azert orulok...;))