[Mplayer-felhasznalok] DVD gyorsitas es SB Live! kimenet

Kis Gergely kisg at lme.linux.hu
Sat May 11 10:19:03 CEST 2002

Hello,

On Mon, Aug 05, 2002 at 07:52:02AM +0200, A Remete wrote:
> Hala Istennek semmi gond nem mutatkozik nalam az MPlayernel, pedig igazan
> aktiv felhasznaloja vagyok. Nehany napja vettem egy DVD meghajtot. Igazabol
> a DVD olvasassal sem tapasztaltam gondokat, kiveve hogy a hang az SB Live!
> kartyamnak csak az egyik kimeneten szolal meg. Azaz nem hasznalja ki mind a 4
> hangfalat. Probaltam a "-channels" opciot, de semmit sem segitett. Igy
> viszont nagyon halk is a hang, szinte elvezhetetlen... A kartya
> driverekent a kereskedelmi OSS-t hasznalom (jo kis mixer-rel :) ) 3.9.6c
> verzioval. Esetleg probaljam meg masik driver-rel?
Pedig ennek mennie kene, ha rendes tobb csatornas hang van a DVD-n.
Lehet, hogy magyar hanggal nezed, es az csak stereo.
Erre a megoldas -aop list=surround. Egyebkent pedig az mplayer kiirja, hogy
1. hany csatornas a hang
2. o ebbol hany csatornas hangot csinal a kimeneten

> mivel eppencsak gyenge a proci, azaz 1-2%-al kisebb procihasznalat mar siman
> elegendo lenne a kimeneti adatok alapjan.
Ez erdekes. Nekem az akadas mindig a hdparm beallitasok hibajara vezetett
vissza. (RTFM!)

hdparm -c 1 -d 1 -u 1 -k 1 /dev/dvd

Udv,
kisg