[Mplayer-felhasznalok] Atmeretezes+crop (hosszu)

Veres Imre imre.veres at online.hu
Tue May 7 19:50:28 CEST 2002

Elõször is mielõtt a tisztelt developereket felmérgesíteném: suttyó
gagyi kis felhasználó vagyok; és nem is elsõsorban Tõletek várom a
pátyolgatást, hanem aki már kipróbálta, hogy mit hogyan kell.

Bárki képes rajtam segíteni, aki már sikerrel megcsinálta a $subject
mutatványt. Szóval a kis buta agyammal ezeket sikerült kiokoskodni:

Adott az a film, amivel mar a multkor is szenvedtem:

VIDEO:  MPEG2  480x576  (aspect 2)  25.00 fps  3125.0 kbps (390.6
kbyte/s)

Ez egy 3 cd-s film, amit csak svcd-be tudok felirni. Nekem jo lenne
kicsit rosszabb minoseg is, csak 2 cd-n legyen. Mivel csak avi kimenet
lehetseges, elfogadom azt kimenetnek. (Hogy a 3 avibol hogy lesz majd 2
db 1 cd-s, azt hagyjuk.) Lattam, hogy a VO ezt csinalja:

VO: [sdl] 480x576 => 768x576 Planar YV12

Ennyire huzza szet az mpeg-et, tehat nekem egy ilyen avi kell. Mivel
szelesvasznu, szeretnem levagni a szelet is. A doksi azt mondja, hogy a
legutolso filtert kell legelore rakni, mivel eloszor scale, aztan crop,
ezert ezt csinalom:

mencoder forrest_gump1.mpg -vop crop=640:576:64:0,scale=768:576
-divx4opts br=1400 -lameopts q=1 -o fg.avi -pass 1

Ugy szeretnem, hogy elobb atmeretezem 768x576-ra, hogy jo legyen az
aspect ratio, aztan crop-pal leszedni az aljarol es a tetejerol a csikot
(mindketto 64 pixelnyi, tegyuk fel).

Nekem ezek utan csinalt egy 768x576-os avi-t; aminek az aljan es a
tetejen sokkal nagyobb fekete csikok vannak; sot; fullscreenben az
oldalan is, es emiatt csak egy belyeg nagysagu feluleten latszik a film
fullscreenben. Lerajzolom, hatha nem esik szet az abra.
Alapallapot:
+------------------------------+
|                              |
+==============================+
[                              ]
[                              ]
[                              ]
+==============================+
|                              |
+------------------------------+

Vegallapot ablakban:
+------------------------------+
|                              |
|                              |
+==============================+
[                              ]
[                              ]
[                              ]
+==============================+
|                              |
|                              |
+------------------------------+

Vegallapot fullscreenben:
+------------------------------+
|                              |
|      +=================+     |

Annyit bírtam kiokoskodni, hogy mégis elõbb kell a scale-t írni, aztán a
crop-ot. Azonban ezt nem tudtam kiprobalni, mert segmentation fault (azt
inkább leírom külön levélben).
Szóval aki csinált már ilyet, az segítsen pls!

SiX