[Mplayer-felhasznalok] Gyorsitas

Arpi arpi at thot.banki.hu
Sat Mar 23 01:17:42 CET 2002

Hi,

> - win2k 1900 at 2012ghz p4 512 ram, gef2gts 64mb: ~300 fps.
> (minden tunningolva)
>
> - linux  1600+ athlonxp 512 ram, gef2gts 64mb: ~350 fps
> (minden alapban)
> (ha minden fel van huzva 410 fps)
>
> a jelentos orajel kulombseg ellenere!

eppen ezt probaltam elmagyarazni, ezek szerint sikertelenul.
p4-re maskepp kell optimalni mint p3-ra. win2k, kvekl stb p3-ra van
optimalva, es athlonra.
az athlon xp-nel nem valtoztattak drasztikusan a pipeline-on. p4-nel igen.
ergo varni kell addig amig a kveket meg a win2k-t optimaljak p4-re es akkor
gyorsabb lesz az is. reszemrol meg mind2 le van szarva.

az amd megcsinalta a risc-esitest mar anno a k6 idejeben, es azota csak az
orajelet novelgetik igazan, meg az fpu-t javitottak ki allitolag (k6 fpuja
siralmas ha van egyaltalan). azota optimaltak k6-ra mindent.
az intel most lepte ezt meg, a p3 ugyanugy cisc-es belul mint a p1/p2 volt.
a p4 mar risc-es alapu, a cisc dolgokat lebontja risc-re (gyk. emulalja)
es ez lassu. ha risc-es kodot irnak ra azt viszi a megadott orajelen.
ha visszaemlexel, amikor a k6/k6-2 megjelent, senki nem volt elajulva tole,
egy celeron 300 leverte a k6-2 450-et siman. en lattam cel 300-on
fejlesztett 25 fps 3d enginet k6-2 450-en 15 fps-el battyogni.
csak azota van gcc -mcpu=k6 meg kgcc meg a windozos compilerek is tudnak
amd-re optimalni es igy ez a kulonbseg eltunt.

en opensource cuccokat hasznalok, amik mar optimalva vannak p4-re, es
icc-vel le lehet ra forditani jol.

Developer of MPlayer, the Movie Player for Linux - http://www.MPlayerHQ.hu