[Mplayer-felhasznalok] Gyorsitas

Arpi arpi at thot.banki.hu
Fri Mar 22 11:22:29 CET 2002

Hi,

> Hat. Sajnos az integer resze nem sikerult annyira jol, mint amilyennek
> kene lennie. Ertsd: a par integer egyseg, ami egy orajelciklus alatt akar
> ket muveletet is kepes vegrehajtani, minimalis sebessegnovekedest hozott.

Hat az teny, hogy ugyanolyan orajelu P3 gyorsabb a _mai_ alkalmazasokban,
koszonhetoen annak, hogy tok maskepp kell ra optimalni mint az i686
architekturara. kb olyan valtas van p3/p4 kozt mint anno volt p1/p2 kozt.

p4-re optimalt kod szalad gyorsan, csak egyelore az intel compilerjen kivul
semmi sem optimal arra. a gcc se...

az a baj, hogy tulsagosan RISC-es lett, es a nem alapmuveletek mar
"emulalva" vannak rajta jo lassan p3-hoz kepest. azok meg ugy is gyorsabbak,
ha te (marmint a compiler vagy ha asm-be nyomulsz) bontod le alapmuveletekre
mintha ezt a proci teszi meg.

amugy nem kell ugy meglepodni, anno az amd k6 tok ugyanez a sztori volt.
inteles kodot tok lassan vitte, de ha k6-ra optimalsz akkor megy ugy-ahogy.

> Mi a helyzet a HW gyorsitassal? Ird es mond egy, azaz 1 db SSE
SSE2. pl. igen jol tamogatja az ME-t, ami enkodolaskor kb 3x-ra gyorsit...
mar ha az encoder tamogatja.

> vegrehajtoegyseg van benne. Mit varna ezek utan az ember. A "netburst"
> architektura egy nagy kalap sz at r.
az mi?

azert a rambus elegge megdobja a memoria sebesseget, ami altalaban a szuk
keresztmetszet ilyen ghz-es gepeknel.

> Oszinten szolva meglep, hogy Arpinak P4-e van.
miert?
nem vagyok amd parti, a p3 1000-nel meg azert igy is kb 1.5-2x gyorsabb.
(mips-et nem tudok, de nem is mips-et futattok rajta hanem gcc meg xvid stb
es ezeken latszik a kulonbseg - sose hittem az ilyen elmeleti
sebessegtesztekben)

Developer of MPlayer, the Movie Player for Linux - http://www.MPlayerHQ.hu