[Mplayer-felhasznalok] vfat

Toth Csaba tocsa at inf.bme.hu
Mon Mar 4 22:03:30 CET 2002

Hi!

Még az előző levelemhez annyit: a FAT32-nél 4K alapban (ha nem birizgálod
a beállításokat, de ez nem állandó! Bizonyos particíóméret fölött ez is
nő!!! FAT16-nál 500 megánál volt egy 8K->16K clusterméret ugrás. 1 Gigánál
szintén. A FAT32 nél 8? vagy valamennyi gigánál elkezd nőni a 4K.

On Mon, 4 Mar 2002, Gábor Lénárt wrote:

> Naja, azt asszem valami tail izenek is hivjak ottan :) Az persze mas kerdes
> hogy mivel ez is kikapcsolhato Reiserfs-nel, megneztem, es lassabb ezzel
> a feature-rel. Dehat istenem. Valamit valamiert.

Ez egy kicsit zavaros. Tisztázzuk. Amiről szó van a tail packing. A tail
az a rész, ami a file utolsó része a filerendszer blokkban (ami 4K ált.).
Ezt tudja a reiserFS a fájlokat leíró logikai szerkezetbe (a file info
blokkjába) pakolni. Ezzel a módszerrel kb. 5% helymegtakarítás van, de
lassabb egy picit a rendszer. Másrészt vannak mellékhatásai. Pl. a dd a
tail-ről nem tud, ezért nem tudsz jól kernelt dd-zni floppyra, stb.

Ki lehet kapcsolni, ha notail opcióval mountolsz. Még egy, ha használod a
noatime mount opciót, akkor nem vesződik a fájlok access timejával a
rnedszer, és így nagyon felgyorsul (a access time-ot nem használja
semmilyen program).

Bocs, hogy ooftopic vagyok, de szófosásom van.

Üdv!

--

tocsa