[Mplayer-felhasznalok] SuSE8.0

Veres Imre imre.veres at online.hu
Fri Jun 28 13:23:22 CEST 2002

On Fri, 2002-06-28 at 13:02, Kerti Balazs wrote:

> Ha van kulonbseg, hogy ha su-val kapsz root jogokat akkor ez hiba lehet.
> Amugy nem talaltam meg a SuSE7.3 csomagok kozott az ldconfigot.

Az ldconfig a glibc csomag resze; egyebkent meg rpm -qila | less; es
utana /, majd begepeled, hogy ldconfig, megtalalja, es utana felmesz es
megnezed, hogy melyik csomag resze. Persze redhat userek biztos tudnak
jobb megoldast is.

Egyebkent az ldconfig feladata, hogy a futasi idoben belinkelendo
library-ket tartsa szamon cache-ben, es pl. az ld ez alapjan keresgeli
ezeket (nyilvan most vagy rosszat, vagy hianyosat mondtam, ugyhogy
hagyok helyet az okosabb embereknek: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ :-) ). Ha nem
igazan erted a run-time link binding kifejezest, es kivancsi vagy az
egeszre, akkor man ldconfig, vagy keress ra a neten.

SiX