[Mplayer-felhasznalok] VCD kerdesek

Veres Imre imre.veres at online.hu
Thu Jun 20 10:33:24 CEST 2002

On Wed, 2002-06-19 at 20:01, Steve Varadi wrote:
> 1. Lehetséges-e egy nagyobb (950MB) .mpg fájlból -ami jelenleg megfelel a
> szabványos VCD-nek- kisebbet csinálni (700MB) hogy ráférjen egy CD-re, és
> továbbra is megtartsa a SZABVÁNY VCD értéket? Magyarul amikor kiírom VCD-ként,
> akkor az asztali DVD gépek többsége le tudja játszani. Ez lenne a végcél!!

Hogyan irsz svcd-t az mplayer-rel???

> 2. Az már csak bonus kérdés, hogy a VCD melyik könyvtárába kell elhelyezni a
> felirat fájlt, és annak milyen formátumúnak kell lennie?? Minden feliratot
> felismernek az asztali DVD gépek??

Erre windows-os tool-okat keress: tmpeg (avibol svcd-hez), maestro es
subtool (a feliratok konvertalasahoz), es a vcdeasy (ez meg a cd-re
irashoz).

> Lehetőleg olyan ember válaszát várom, aki már csinált sikeresen VCD formátumú
> tömörítést, és azt meg is ette az asztali DVD gép.

Erre windows-os tool-okat keress: tmpeg (avibol svcd-hez), maestro es
subtool (a feliratok konvertalasahoz), es a vcdeasy (ez meg a cd-re
irashoz).

> Ne mondjátok, hogy mindez benne van a doksiban,

Szerintem ezt senki nem mondta Rajtad kivul; ilyen feature-oket meg nem
raktak be Arpiek.

> pl. a két és három menetes tömörítést elolvastam többször is, de abszolút semmi
> biztosíték -vagy utalás- arra, hogy a végeredménye megfelel majd a VCD
> szabványnak:(.

Milyen VCD szabvanynak? Amikor AVI a kimenet? Ne haragudj, nem birallak,
de

1. ha tenyleg elolrol vegigolvastad volna a doksit, es nem csak
belenezegettel volna, akkor ezzel tisztaban lennel.

2. Szerintem az mplayernek es az mencodernek semmi koze nincs a
formatumok leirasahoz. Abbol van egy tonna a neten, el kell olvasgatni,
hogy mi az, ami szabvanyos, milyen formatumok vannak. Ezutan Arpiek
doksija elmondja, hogy az Altalad mar ismert formatumokat hogyan allitsd
elo.

3. A doksiban peldak is vannak! Ha ez alapjan nem tudod megcsinalni,
akkor nagyon nehez dolgunk lesz... ;-)

Osszefoglalva:

- Az mencoder (tudtommal) nem tud mpeg formatumot kesziteni, csak avi-t.
Ehhez kell peldaul a divx4linux.

- Szabvanyos vcd formatum a 352x288, de Neked tuttira nem ez kell. Ami
Neked kell, az szerintem SVCD formatum, peldaul jo keparany 480x576 (ha
kiszamolod, akkor 1:1.33 az arany) es 25 fps. Az elobb emlitett
Windows-os tool-okkal ezeket meg tudod csinalni, sot akar azt is meg
lehet csinalni, hogy valaszthatsz tobbfele felirat kozul az asztali
lejatszoban.

> a  mertha benne van akkor csak
> nagyon képletesen, vagy átvitt értelemben, de nem ilyen világosan, ahogy
> megpróbáltam összefoglalni a kérdéseimet.

Meg egy megjegyzes: A 950 megas mpeg rafer egy 80 perces cd-re, SVCD
formatumban es 2352-es szektormerettel (es ez a szabvanyos, ugye)...

Ha nagy baromsagot irtam, valaki javitson.

SiX