[Mplayer-felhasznalok] VCD kerdesek

Steve Varadi svaradi at usa.com
Wed Jun 19 20:01:37 CEST 2002

Sajnos az eddigi kisérleteim kudarcba fulladtak, mert legújabban a divx4opts
hibaüzenet eltünt ugyan, de helyette az alábbi szöveg jött elő:

No libavcodec codec specified! It's required!
Couldn't open video filter 'lavc'
Failed to open the encoder

Azt gondoltam már minden rendesen telepítődött, de ezek szerint még mindig
sántit a dolog. Megnéztem a libavcodec directory-t és ott van az összes fájl,
mégse műxik.

VCD-t illetően a következő kérdéseim lennének, hogy tisztán lassak -lássanak
mások is- mielőtt tovább küszködnénk esetleg értelmetlenül.:(

1. Lehetséges-e egy nagyobb (950MB) .mpg fájlból -ami jelenleg megfelel a
szabványos VCD-nek- kisebbet csinálni (700MB) hogy ráférjen egy CD-re, és
továbbra is megtartsa a SZABVÁNY VCD értéket? Magyarul amikor kiírom VCD-ként,
akkor az asztali DVD gépek többsége le tudja játszani. Ez lenne a végcél!!

2. Az már csak bonus kérdés, hogy a VCD melyik könyvtárába kell elhelyezni a
felirat fájlt, és annak milyen formátumúnak kell lennie?? Minden feliratot
felismernek az asztali DVD gépek??

Lehetőleg olyan ember válaszát várom, aki már csinált sikeresen VCD formátumú
tömörítést, és azt meg is ette az asztali DVD gép.

Ne mondjátok, hogy mindez benne van a doksiban, mertha benne van akkor csak
nagyon képletesen, vagy átvitt értelemben, de nem ilyen világosan, ahogy
megpróbáltam összefoglalni a kérdéseimet.
pl. a két és három menetes tömörítést elolvastam többször is, de abszolút semmi
biztosíték -vagy utalás- arra, hogy a végeredménye megfelel majd a VCD
szabványnak:(.

Köszi.
Üdv:
Pista