[Mplayer-felhasznalok] keresztkerdes ( ATI tvout , 5.1 hang)

MOLNAR Andor dolphy at inf.elte.hu
Mon Jun 17 19:04:43 CEST 2002

On Mon, 17 Jun 2002, Marki Attila wrote:

> 1.
> az (szerintem ) egyszerubbal kezdenem hogyan lehet 5.1 hangot kicsiholni
> az mplayerbol ( -channel 6)
> mik a perem feltetelek ( hardver , szotfver...) jelenleg egy Xwave 6000
> es kartyaval probaltam de a ket master csatorna kozul csak az egyik
> szol, haez nem alkalmas a feladatra akor modjatok olyat ami tuti

nezd meg milyen chip van a kartyan es olvass egy kicsit utana a linuxos
tamogatottsagarol (mplayer doksijaban mindenkepp, freshmeat, google,
archivumok)
ha meg tudod valamivel hajtani alsa-n vagy oss-en keresztul, akkor
nyertel, ha nem, vehetsz egy masik kartyat vagy megprobalhatsz irni
drivert.

> 2.
> ATI tv out expert 2000 kartya ( rage 128 3d rendesen megy , rage theater
> chippel, kompozit, svhs kimenet ) mikent lehet a video kimenetet eltbe
> lehelni ha valakinek van tapaszteleta segitsen.

rage128 az egy kurva jo chip es a linux hajtja mint a kisangyal.
kernel DRI driver legyen, X szerintem meg a 3-as is viszi, bar mplayernek
lehet, hogy jobb a 4-es, de nem biztos (doksi)
pontositok, csak ha 4-es X-ed van, akkor jo ha van dri, 3-assal ugyse
megy. ja es mindez 2.4-es kernel.

tv-out: mplayer doksi: tv-out: ati cards
ezen kivul vidix fejezet is kell neked mindenkeppen.
X alatt -vo x11, xv, sdl driverekkel siman mennie kell.

a tv kimenet titka egyebkent annyi ati kartyakon, hogy csatlakoztatva
legyen a TV amikor inditod a gepet es onnantol kezdve mindent klonoz amit
a monitoron latsz.
asszem ehhez az is kell, hogy a frissitesi frekvencia ne legyen tobb
50/60Hz-nel, attol fuggoen, hogy PAL/NTSC formatumot hasznal a kartya.

vesa driver is egeszen biztosan megy, de ebben az esetben csak akkor lesz
elfogadhato a sebesseg, ha -vo vesa:vidix-et hasznalsz.
radeon-on nyomtam igy tv-re a kepet es kicsit mintha fuggolegesen csikozta
volna, de gagyi volt a kartya, sz'al lehet hogy nem a vesa hibaja.

fbdev-el is lehet probalkozni, gyors es szep kepe van, bar en nem tudtam
belole kihozni 50Hz-es modot, igy hagytam a fenebe.
ha sikerul: fbdev:vidix
ja es azt sem vagom, en meg nem lattam olyan configot/kernelt, ami ne
fagyott volna amikor eltavolitod az fbdev modult.
pedig jo lenne, mert utalom ha a console nem sima text modban van.

na most mar asszem kicsit sokat is pofaztam, ezzel mar kezdhetsz vmit:)

dph