[Mplayer-felhasznalok] TV-in

Sipos Tibor TiborS at moravia-it.com
Thu Jun 13 09:23:41 CEST 2002

Sziasztok!

Ez eloszor bugreportnak tunt szamomra, de ugy nez ki, hogy inkabb feature
request lesz...:)
Ja, IRTFM, es mar a pre4 ota tokolok vele, ugyhogy ez mar eleg hosszu idonek
tunt nekem, hogy nagyobb lebaszas nelkul megusszam...:)))

A problema: ASUS v7700 Deluxe (GeForce 2 GTS) binary nVidia driverrel, ASUS
TV-Box rakotve a videobemenetre, amit a rivatv project termekevel hajtok
meg. Errol a v4l device-rol akarok TV-t nezni, de nem megy, csak a hang. A
color space-szel lehet valami gond, kiprobaltam kulonbozo vo-val (SDL, Xv,
SDL:Xv) es ketfele color space-szel (RGB32 es I420).
Mellekelve az FTP-n a Sipi alkonyvtarban:
mp_rgb32-xv.txt, mp_rgb32-sdl-xv.txt, mp_rgb32-sdl.txt, mp_i420-xv.txt,
mp_i420-sdl-xv.txt, mp_i420-sdl.txt.

A XawTV debugban inditva kiirja, hogy negy colorspace-t probalt vegig, ebbol
kettore mondta, hogy OK. Ezek: a 0x32595559-es YUY2 es a 0x30323449-es I420.
XawTV-ben felvettem egy reszletet, es lejatszattam (nagy nehezen) Mplayerben
eloszor rawbgr24-ben, majd nem adtam meg vc-t. (Lasd
mp_file_rawbgr24-sdl.txt, mp_file_-sdl.txt.)

A config-ban kikapcsoltam a vfm-et, a vo-t pedig parancssorbol felulirtam. A
fent emlitett ket color space nincs a codecs.conf-ban (mellekelve). Az
MPlayer kiirja, hogy szerinte a videobemenet rawi420 (illetve neha azt, hogy
rawrgb), de ugy latszik, a v4l valami toketlen erteket ad vissza, mert ezek
nem egyeznek az MPlayer codecs.conf-jaban levo rawxxx-es ertekekkel.

Szoval a ker(d)es: ez most bugocska, vagy a kartyam egy szar, es valami nem
standard color space-t hasznal? Ha igen, be lehetne-e toldani ezeket a
forrasba? (Probaltam keresni a forrasban, hatha megtalalom, hol vannak
definialva a raw ertekek, de nem leltem semmit. Gondoltam, siman betoldom
pluszban a rawi420 melle meg a 0x30323449-es erteket, es akkor megy...:))

Udv,

Sipi