[Mplayer-felhasznalok] akadozasok

Toth Csaba tocsa at inf.bme.hu
Sun Jul 21 22:17:50 CEST 2002

Hi!

On Fri, 19 Jul 2002, Toth Gabor wrote:

> A vinyo csak 5400 rpm-es ki hitte volna, hogy ez keves!

Nem szabad, hogy keves legyen. Nekem ilyen szempontbol a legszarabb vinyom
van (30 ill. 40 GB Quantum lct15 ill. 20). Jo olcso, de pl. ugyanugy 480K
cache van rajt, mint a 6.4 GB Quantum CX-en. Persze a 480K cache-bol lejon
a firmware, amit feltolt beleje indulaskor, de most ebbe ne menjunk bele.
Lenyeg, hogy ennel lassabb vinyo nem nagyon letezik manapsag.

Viszont. hdparm nelkul is toduk filmet jaccani. Esetleg nezd meg nincs-e
irq utkozes a gepedben (ha kozepesen tele van pakolva, akkor mar konnyen
elkepzelheto). Igaz, ha APIC-os kernelt hasznalsz, akkor azert nem nagyon
jon elo ilyen gond, mert pont pl. az IDE irq-kat feldobja 16-os irq fole.

Meg egy jo tanacs: azutan kezdj el filmet jaccani, miutan az updatedb mar
nem frissiti a locate adatbazist. Ez indulas utan nagy rendszernel tobb
percig is eltarthat. En cron-ban atraktam az updatedb-t heti frissitesre.
A gepemet rendesen padlora tudja kuldeni.

Udv!

--

tocsa