[Mplayer-felhasznalok] biralat

sereg r seregr at cia.hu
Thu Jul 4 05:21:04 CEST 2002

Hello Miki

Kiegészítettem és leírtam kb. miket tudnék válaszolni, de főleg a 3.
szerintem nem túl meggyőző. Az a baj, hogy én még sosem láttam ilyen
bírálatot, nem tudom hogy kell kinéznie és mit kell tartalmaznia.
Ha esetleg tudnál mutatni egyet, annak a mintájára megcsinálnám (címzés
stb.) A t.o.-ra nem lenne érdemes menni, mert normálatlanok is meg
genyók is. Még kérdezgetem a koliban is, hátha itt van valakinél.
A szülészetre már a bírálattal együtt vigyem?

Bírálat Sereg Róbert   HERETUMOR MIATT KEZELT AZOOSPERMIÁS
BETEGEK FERTILITÁSI ADATAINAK FELDOLGOZÁSA című diplomamunkájáról

Sereg Róbert  egy igen érdekes és a mai andrológiai tudományos életet
is foglalkoztató feldolgozást választott diplomamunkája témájául.
A munka jól összeálított, a kisebb nyelvtani hibáktól, elírásoktól
eltekintve megfelel a formai követelményeknek.
A diplomamunka 27 oldalas,  9 ábrát, 3 táblázatot tartalmaz, az
irodalomjegyzék 24 hivatkozást említ.
A munka olvasása során a következő kérdések merülnek fel:
1. Mi a gyakorlati előnye a tűbiopsiának a nyílt biopsiákkal szemben?
2. Van-e kontraindicatioja a here térképbipsziának.
3. Jó lenne kitérni arra is, hogy az ICSI  mennyire növeli a genetikai
károsodások számát, illetve hogy ezen szám a korábban heretumor miatt
kezeltek esetén nem nagyobb-e?

A diplomamunka elfogadását javaslom  jeles ( 5 ) érdemrenddel.

Válaszok szerintem:

1. --szövődmények lényegesen kisebb aránya, súlyossága -
     hereatrophiától féltek, de a mai napig még nem volt ilyen
   --több hely, nagyobb találati valószínűség
   --megismételhető, a szövődmények kockázata ekkor sem emelkedik

2. --biztosan negatív eredmény, pl. kismedencei radioth. (relatív)
   --tu. kezelése után eltelt kevés idő (relatív?)
   --abszolútról nem tudok

3. --Kb. 4x-esére.(de ezt nem tudom alátámasztani) Heretu. miatt
kezelteknek eddig nem lehetett gyereke, a kevés esetszám pedig nem
elegendő ennek megítélésére. (erről tudnál mondani valamit?)

                                            Üdv:seregr