[Mplayer-felhasznalok] Encodolas

Arpi arpi at thot.banki.hu
Wed Jan 30 01:58:08 CET 2002

Hi,

> hi,
> Kosz a gyors valaszt:)
> Tehat elso problema:
> Miota most upgradeltem 0.5-rol,(ideje volt:) van egy apro gondom:
> A filmek lejatszasanal, kb 5 pecenkent mintha kihagyna vagy
> 5-10 kepkockat(tehat megugrik), az audioval semmi gond, de lehet,
> hogy ezt is csak kepzelodtem:)
> Lehetseges ez?(azelott nem volt)
nem. kepzelodsz.

> Es nem lehet, hogy az elore olvasas miatt van(tehat, hogy elore olvas a filmben,
> es felirja a merevlemezre, es visszaolvasasnal megakad)
huh? heh?
telleg kepzelodsz.

> Ez automatikusan van(tehat hoyg elore olvass), vagy egy opcio, mert ha nem
-cache

> automatikus, akkor valami massal van a gond. ((vagy nincs is?)) A CPU
> terheltsege 19%-os, szerintem ezzel nincs gond(950Duron, GF2). Ha csak
> nekem van ilyen gondom, akkor hanyagoljatok, majd megszokom:)
igylesz

> Masik:
> [nem varom, hogy rogton a fejlesztok valaszoljanak, az en apro-csepro gondjaimra:]
mas ugyse tud

> Tehat, aki aktivan enkodol:
> a problema:
> Van itt egy DVD-teka. Ki lehet kolcsonozni par orara egy filmet.
> Ennyi ido alatt "direktbe" nem lehet bekodolni.
dehogynem. csak gyors gep kell :)
meg 3-pass encoding

> Tehat: Ki, hogy csinalja?
> En ugy gondoltam, hogy a .vobokat felmasolom a merevlemezre
azer ez a 'masolas' igy gaz. azt nem lehet csak ugy masolni.
ahogy vcd-t sem. csak ezt masert nem

> (hely van, csak elotte letorlok 36 gigat:)
> Es utana enkodolom. Ezert is kerdeztem a libcss-t.
ez imho nemjo, mer ifo stb nelkul ha bonyi a struktura, nem tudod
normalisan enkodolni/lejatszani.
libdvdread allitolag tud vinyorol dvd lejatszani, de elkepzelni se tudom
hogy (mer a dvd sector cimzesu, es nem image filebol nyomja).

> De mivel mindenki megrokonyodott, hogy mire koll ameg....
> Ezert megkerdezem, hogy ki, hogy csinalja.
> Valami ilyesmit varnek:
> En eloszor felnyomom a merevlemezre, utana a .vobokat kodolom,
> es lefekszem aludni, reggelre kesz is:)

mplayer -dumpstream -dvd 1 [-chapters x-y stb opciok]

ez dekodolva (decss) kinyomja stream.dump fileba neked egybe a filmet,
figyelve a sectorok, angle-k stbre.

azer mielott visszaviszed, nezzel bele hogy jo-e (mplayer stream.dump)
(pl. nem-e a trailereket dumpoltad le a film helyett :))

utana ezt a stream.dump-ot mencodolod ejjel.

esetleg helytakarekossagi okokbol meg lehet probalkozni azzal, hogy
mencoderrel streamcopyzod az egeszet avi-ba (igy csak a kivalasztott
audio/video tracket menti le).
(mencoder -dvd 1 -aid x -oac copy -ovc copy)
ezt az mpeges avit csak mplayer/mencoder viszi majd de eleg az.
ugyis ujrakodolod majd.

remelem bevalik :)
cserebe adhatsz ftp/nfs accot a gepedre :)
(csakis teszteles celjara :)))

mailto:arpi at thot.banki.hu
http://esp-team.scene.hu