[Mplayer-felhasznalok] Hi mindenkinek!

Arpi arpi at thot.banki.hu
Thu Jan 24 02:07:48 CET 2002

Hi,

> meg a vasarlas napjan eldontottem, hogy becserelem egy matrox g400-ra, hiszen az
ezt higyjuk el?

> boltban kicsit furcsan neztek, de visszaadtak 8 rongyot es kaptam egy
> matroxg450-et a gef2-m helyett. (nem volt g400)
az sukka, mer g450 gagyi 3d-ben

> hat persze, hogy a 450-en nincs tamogatva tv kimenet! :-)
nincs hat. mas tvout chip van es annak a gyartoja nem adta ki dox
macrovision miatt

> de ezt mar csak vasarlas utan tudtam meg a 450-re vonatkozo doksikbol es az
> mplayer doksi matroxra vonatkozo reszet is csak ekkor olvastam. addig nem is
ugye ugye elobb kellett volna RTFM :)

> ugy gondoltam, most mar nem erdekes, legfeljebb feldobom egy forumon, vagy
> hirdetesben, hogy g450-et cserelek g400-ra, de addig is lassuk a 3d-t.
g400-bol se mind1 melyik. 3d-ra igazan csak a g400max jo, a tobbi nem nagy
durranas

> na itt akkora open pofont kaptam, hogy csak ugy zenget! nem akartam hinni a
> szememnek, hogy a g450 open linuxos driverekkel a felet hozza annak a
> teljesitmenynek amit ugyanez a kartya windowsban lead! osszehasonlitasul: az
na ez az amiert replizek. mert 2 evgig fejlesztettunk 3d engine-t, es
a linuxos driverekkel ugy 15-20%-al ment _gyorsabban_ mint a winessel.
es ez teny. kivancsi lennek mivel merted azt hogy a felet megy!

ja, es mindez meg az utah-glx driverrel volt, ami melelsleg csak agp 1x-ben
ment. a dri-s driver ennel is gyorsabb valamivel, az sse/3dnow optimolt mesa
miatt.

btw, linuxon milyen drivert raktal alaja?
mert a kartya default orajelen kb 2/3-an megy mint amit tud, es amire a
wines driver allitja. linuxon vagy gmgaclock-al be kell allitani rendesen,
vagy az mga_hal-os driver kell, az is megcsinalja ezt.

plussz, ha meg ujraforditod a drivert meg a dri core-t a procidra
optimalva...

imho megin kihagytal par rtfm-et es azer anyazol itt feleslegesen.
bar igazad van, mier nem huzzak alapbol maxra a kartyat linux alatt is, azt
max lefagy ha nem 100% tuti pl. az alaplap. nvidia ezt jatssza.

> nvidia zart driverei egy paraszt hajszalall nagyobb teljesitmenyt adnak le
> linux alatt mint windows9x-ben. winme es win2k-tol pedig kb. 10-15%-al
> gyorsabbak a linuxos driverek.
a q3-as teszt szerint amit vmi linuxos game magazin csinalt csak 97%-at
hozza a linuxos a winesnek nvidian. amugy mind1.

> ugyhogy visszamentem a boltba vallalva, hogy ismet hulyenek neznek es
> visszacsereltem a gef2-re a g450-et.
jol tetted. a g450 telleg gagyi, csak 2d-re jo. amugy ha rtfm-eltel volna,
ez meg a matrox sitejan is le van irva. azer kerul felebe g400-nak a g450
mer 3d ersz igencsak le van butitva benne. kb mint a tnt2ultra vs. tnt2vanta.
a g550-be javitottak, de 1024-ben meg afelett meg azt is leverte a g400max.
(teszteltem mind a 4 kartyat (g400,g400max,g450,g550) linuxon)

> open source a legjobb dolog a szeletelt kenyer feltalalasa ota, es orulnek, ha
> az nvidia is nyilvanossagra hozna a teljes dokumentaciot es a driver forrasat,
> de amig ezt nem teszi hasznalom a zart dirverrel amit vegulis kifizettem!
hasznald, es ha nem fagyik akkor meg boldog is lehetsz.
sajnos en inkabb csak fagyasrol hallottam eddig nvidia kapcsan.
meg Xv bugokrol.

> kerdeznem: matrox, ati, vagy hasonlo "felig vagy sehogy sem tamogatott /
> dokumentalt" kartyatulajdonoskent kevesebbet kell talan fizetnem a boltban a
> kartyaert mint a winfriend juzernek? mert ha en is ugyanannyit fizetek erte,
heh? mi koze ennek a topichoz?

> szoval szinte mindenki (en is, annak ellenere, hogy tnt2-m volt korabban) ugy
> emlegeti mint "nvidia binaris szarjai", de ha jobban megnezuk kiderul, hogy azok
> a szarok nem is annyira szarok. raadasul tudtommal nincs meg egy olyan kartya
> aminek 1.3 opengl tamogatasa lenne az nvidian kivul linux alatt.
mier, annak miota van?

mailto:arpi at thot.banki.hu
http://esp-team.scene.hu