[Mplayer-felhasznalok] Hi mindenkinek!

l4mer|E l4mer at lamer.hu
Tue Jan 22 21:11:40 CET 2002

On Tue, Jan 22, 2002 at 12:51:26PM +0100, Kis Gergely wrote:
> Javallom a levlista archivumat, kulonos tekintettel az utolso par levelre.

nem vagom. ha erre a levlistara gondolsz, akkor nem tudom, hogy mire gondolsz
;-) azaz mi van az utolso par levellel?

> PS: Ezzel egyutt akkor lassak Nvidia kartyat a gepemben, amikor a hatam
> kozepet.

szived joga utani.

> A Matrox G400 szerintem egy eleg jo kompromisszum olyannak aki nem
> 3D-re hasznalja a gepet.

ezt tok feleslegesen irtad ide, mivel aki nem kivanja 3d-re hasznalni a gepet az
nyilvan nem vesz 64 mb ddr ram gef2 ti2000-t (mint en) vagy jobbat.

egyebkent most karacsony elott esett at a gepem egy jelentos fejlesztesen es
mivel szempont volt a 3d, hat gef2ti-t valasztottam. tv kimenet is volt a
kartyan ami a vasarlasnal egyaltalan nem volt szempont, csak otthon jottem ra,
hogy ez tok jo. persze rajottem, hogy annyira nem tok jo, mert nem muxik
egyszerre a moncsi es a tv kimenet is.
meg a vasarlas napjan eldontottem, hogy becserelem egy matrox g400-ra, hiszen az
uj vason a q3 software renderelessel is 160fps koruli eredmenyt produkalt.
(hw renderelessel 462fps) ugy gondoltam, hogy g400 nak a legrosszabb esetben is
hoznia kell hw renderelessel 200 fps-t ami tobb mint boven eleg. raadasul irc-en
megtudtam egy windozos kollegatol, hogy 200 fps. felett van g400 (windozban)
kicsit gyengebb vason mint az enyem.
raadasul 99 vegen mar volt (akkor meg windozban) g400 am es maximalisan meg
voltam vele elegedve.
boltban kicsit furcsan neztek, de visszaadtak 8 rongyot es kaptam egy
matroxg450-et a gef2-m helyett. (nem volt g400)
hat persze, hogy a 450-en nincs tamogatva tv kimenet! :-)
de ezt mar csak vasarlas utan tudtam meg a 450-re vonatkozo doksikbol es az
mplayer doksi matroxra vonatkozo reszet is csak ekkor olvastam. addig nem is
tudtam rola, hogy a matrox kartyak ilyen "felig tamogatott" allapotban vannak,
hiszen eddig csak dicshimnuszokat hallottam a matrox es az open source
viszonyarol. (ati radeon-rol ne is beszeljunk, lasd ati tv kimenet :p)
ugy gondoltam, most mar nem erdekes, legfeljebb feldobom egy forumon, vagy
hirdetesben, hogy g450-et cserelek g400-ra, de addig is lassuk a 3d-t.

na itt akkora open pofont kaptam, hogy csak ugy zenget! nem akartam hinni a
szememnek, hogy a g450 open linuxos driverekkel a felet hozza annak a
teljesitmenynek amit ugyanez a kartya windowsban lead! osszehasonlitasul: az
nvidia zart driverei egy paraszt hajszalall nagyobb teljesitmenyt adnak le
linux alatt mint windows9x-ben. winme es win2k-tol pedig kb. 10-15%-al
gyorsabbak a linuxos driverek.
ugyhogy visszamentem a boltba vallalva, hogy ismet hulyenek neznek es
visszacsereltem a gef2-re a g450-et.

open source a legjobb dolog a szeletelt kenyer feltalalasa ota, es orulnek, ha
az nvidia is nyilvanossagra hozna a teljes dokumentaciot es a driver forrasat,
de amig ezt nem teszi hasznalom a zart dirverrel amit vegulis kifizettem!

kerdeznem: matrox, ati, vagy hasonlo "felig vagy sehogy sem tamogatott /
dokumentalt" kartyatulajdonoskent kevesebbet kell talan fizetnem a boltban a
kartyaert mint a winfriend juzernek? mert ha en is ugyanannyit fizetek erte,
akkor asszem joggal elvarhatom, hogy a hw amit rendszerint nem olcson
megvasarlok az ugy mukodjon nalam is, ahogyan mas op. sys alat muxik. (mar
amennyire ez lehetseges termeszetesen)

szoval szinte mindenki (en is, annak ellenere, hogy tnt2-m volt korabban) ugy
emlegeti mint "nvidia binaris szarjai", de ha jobban megnezuk kiderul, hogy azok
a szarok nem is annyira szarok. raadasul tudtommal nincs meg egy olyan kartya
aminek 1.3 opengl tamogatasa lenne az nvidian kivul linux alatt.

cs'
--
l4mer|E
 ° windows ?