[Mplayer-felhasznalok] ATI 3D Rage Pro 215GP -n tv kimenet?

l4mer|E l4mer at lamer.hu
Thu Jan 3 00:14:56 CET 2002

re!

$subj kartyan mukodik valakinek a tv kimenet?
hogyan?

00:06.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc 3D Rage Pro 215GP
(rev 5c) (prog-if 00 [VGA])

01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV15 DDR (GeForce2 GTS)
(rev a4) (prog-if 00 [VGA])

fenti ket kartya egy gepben. mindket kartyan van tv kimenet. az egyik kartyahoz,
(idealis esetben az nvidia-hoz) egy 17" monitor van kapcsolva a masik (lehetoleg
az ati-hoz) pedig egy tv. a gond ott kezdodik, hogy az ati kartya tv kimenetet
nem tudom beuzemelni. valami megjelenik a tv-n es amikor eppen nem villodzik
folyamatosan, ki van irva valami "ati bios bla..bla.. olyan elmosodott, hogy
nemtom elolvasni)

mach64 alapu kartya ezert az mplayer doksi alapjan gondoltam, hogy gatos-al
eletet lehet bele lehetni, viszont probalkozasom:

GATOS: gatos_init()
GATOS:  ati_init(): No such device or address
GATOS: ati_init failed: No such device or address
GATOS: gatos_init(): No such device or address

eredmennyel zarult. szamomra strace-el sem derult ki, hogy mit keres, mert a
/dev/mem elerese utan nem is kiserel meg mast megnyitni, hanem adja a fenti
uzenetet.

roviden az eddigi eredmenyek/kudarcok:

biosban pci kartya elsodleges (ati):
a monitor es a tv is az ati-hoz van kapcsolva, akkor a tv-n es a monitoron is
megjelenik a bios test, majd annak lefutasa utan (latszolag akkor amikor
elkezdodik op sys boot folyamata (itt van egy video mod valltas)) lafagy az
egesz es semmire sem valaszol, csak a resetre.

biosban pci kartya elsodleges (ati):
az ati kartyahoz a monitor es az nvidiahoz a tv csatlakozik, az eleg korrekt
lenne, mert a monitoron latom az ati kepet, az nvidian meg a tv kepet, x + kde
vagy wmaker hasznalataval. (icewm nalam a top, ez elsore nem kezelte "magatol" a
ket kepernyot, de nem melyedtem meg bele)
viszont ez is csak fel siker, mert eddig nem sikerult rajonnom, hogyan
indithatnek egy mplayer-t a tv-n (nvidian), hogy kozben a masik monitoron
dolgozhassak, ugyanis az mplayer inditasa utan a tv marad az aktiv kepernyo. :-(

biosban agp kartya elsodleges (nvidia):
a monitor es a tv is az nvidiahoz van csatlakoztatva, minden ugy mukodik ahogy
mukodnie kell, viszont nem elegit ki, hogy vagy a tv-t vagy a monitort nezhetem,
mert a ketto nem muxik egyutt. (nem tamogatott (winfos alatt sem))

biosban agp kartya elsodleges (nvidia):
az nvidia kartyahoz a monitor es az atihoz a tv csatlakozik, (EZ LENNE AZ
IGAZI!) akkor a tv-n (latszolag mind1 mit allitok az XF86Config-ban) csak
villodzik a kep. (winfosban, ha kepernyo tul/beallitasok fullre kattntok mar
csontkemenyre fagy a rendszer ;-)

szal, ha van valakinek van valami hasznalhato 5lete, ne fogja vissza magat! thx!

cs'
--
l4mer|E
 ° windows ?