[Mplayer-os2] Re: hiba _usleep

Arpi arpi at thot.banki.hu
Sat Mar 23 04:32:06 CET 2002

Hi,

> OS/2-ben nincs normalis Timer egyseg, bar a CLOCK0.SYS-t ami az
> egesz idozitest (tobbek kozott magat a kernelet is) csinalja, azt
> mostanaban fejlesztettek, de meg mindig messze van a megfelelo
> multimediahoz hasznalhato idozitestol...

Nehogy azt hidd, linux alatt jobb :(
Az usleep() ugyan microsecben kapja az idot, +-10ms pontos csak...
magyarul 100hz. az meg hat epphogy hatareset. 30fps-hez nem is igazan
jo, mert ott altalaban 33ms-eket kell varni.

viszont van /dev/rtc, ami irq-t general, es 8khz-ig el lehet vele menni.
de ehhez meg root jog kell...

vagy van meg a realtime linux patch, de azzal meg mas gondok vannak.

> Jobbat nem tudok, minthogy felnyomod a processed TimeCritical
> prioritasra, majd egyszeru DosSleep() hivassal varsz, aminek a
> parametereben milisecben lehet megadni az idot, amennyit varni
> akarsz. Favagasnak tunik mas rendszerek idozitesehez kepest, de
> meglepoen pontos tud lenni.
jo lesz az

> Nem tudom pontosan a signal() mire jo, de ha ugyanaz mint OS/2 alatt
> a szemaforok, akkor olyan van. ;)
nem szemafor. inkabb exception handler-nek neveznem.
tehat ha pl. null pointerrel indexelsz akkor nem bezarodik a program az OS
altal, hanem ha a progi akarja, kerheti hogy inkabb egy sighandler rutin
hivodjon meg, majd az eldonti mi legyen, illetve ha a halal mellett dont,
akkor elobb uniniteli amit kell (pl. ciki modvaltas utan ugyfelejteni az
X-et, bar a windoz is csinal ilyet ha fullsceren stuff doglik meg)

jo kerdes :)

Developer of MPlayer, the Movie Player for Linux - http://www.MPlayerHQ.hu