[Mplayer-felhasznalok] aspect ratio

Zana János Janos.Zana at uni-corvinus.hu
Sun Jun 14 18:48:37 CEST 2009

Debian Lenny van a gépemen. A "gyári" mplayert raktam fel.
Közben asztali DVD-vel felvettem egy filmet, beraktam a számítógépbe, és
megpróbáltam DIVX-et csinálni belőle, valahogy így:
mencoder dvd://1 -o Csiksomlyo.avi -oac copy -ovc lavc lavcopts
vcodec=msmpeg4v2:vbit=1800:vhq  expand=704:576

Sajnos, a DVD 1:1,25 arányú filmert készít. Ez még elviselhető volna.
De, ha LP felvételt készítek, akkor a képarány 1:0,67, vagyis
keskenyebb, mint amilyen magas.
Végigpróbáltam az aspect, force-avi-aspect, scale, vaspect parancsori
kiegészítőket, minden eredmény nélkül. Kódolás közbenkiírta ugyan, hogy
a konvertált film 1,33 lesz. de maradt 0,67.  Mi erre a valódi megoldás?
Ki tudja?
  Üdv,  János