[Mplayer-felhasznalok] formázott felirat beégetés segítség

nemmind1 nemmind1.85 at gmail.com
Fri Oct 10 14:49:38 CEST 2008

Hello mindenkinek.

Örömmel tapasztaltam hogy az mplayer már rendelkezik ASS felirat
támogatással és tudja az mkv-hoz csatolt fontokat is kezelni, azonban
mencoderral nem sikerült formázott (ass, ssa) feliratot beégetnem a
videófájlba. (A sima srt kitűnően működik.)

Az alábbi parancsot használom hogy a paraméterben megadott videó első
feliratát formázottan beégesse a videóba:

mencoder %1 -o %1.3gp
   -oac lavc -lavcopts acodec=libfaac:abitrate=48
   -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=120:threads=2
   -sid 0 -ass
   -vf ass,screenshot,expand=320:::::4/3,scale=320:240
   -ofps 15 -of lavf

ebben az esetben nem teszi ki a feliratot.

Ha elhagyom az -ass kapcsolót akkor lesz felirat, de nem formázza.

Légyszi segítsen már aki ért hozzá, már pár napja gúglizok, de nem
találtam semmi hasznosíthatót ez ügyben.

Az is jó, ha tudtok vmi alternatív megoldást, amit lehet parancssorban
is használni, az is jó lenne.
Avisynth filterrel próbálkoztam már de ha mkv-ból kódolok akkor a
felirat, a kép vagy a hang közül csúszik az egyik. Aviból működik, de
akkor kétszer kell kódolni.

A segítséget előre is köszi.