[Mplayer-felhasznalok] threads=sok

Szládovics Péter peti at szladovics.hu
Mon Dec 15 20:03:58 CET 2008

Hali,

A napokban teszteltem egy flv videó xvid-be való konvertálása kapcsán,
hogy hogyan lehet többszálon kódolni.

Érdekes, hogy ha a threadek száma annyi, mint a cpu mag (4), akkor 120
FPS fölé nem ment a megadott opciók mellett.
A top képén a mencoder 200-210%-os CPU használatot mutatott.

Ellenben, ha csak 3 magon futtattam ugyanazokat a beállításokat
ugyanavval a fájllal, akkor 150 fölé is ment az FPS. Mindemellett a top
által mutatott CPU használat 170-190% között mozgott.

Időben a 4 magos kódolás 77mp, a 3 magos 62mp volt.

Van erre magyarázat? Pufferelési hiba kizárva, főleg, hogy a 3 magos
tesztet futtattam előbb, és az egészet megismételtem, mert nem hittem a
szememnek.