[Mplayer-felhasznalok] mkv kódolása avi-ba audio buffer probléma

Also-Antal Csaba antalcs at axelero.hu
Wed Oct 24 07:39:05 CEST 2007

T wrote:
> Sziasztok!
>
> Gyakran találkozok olyan filmekkel, melyek .mkv kiterjesztésű formátumba
> vannak kódolva.
> Ezt az asztali DVD lejátszók 90%-a nem ismeri, továbbá az 500MHz-es vagy
> annál lassabb gépeken akadozik, talán a túl nagy számításigényű hang
> miatt. (128MB RAMmal)
> Érdekelne olyan megoldás is, mely lejátszásnál lecsökkenti a gépigényt,
> ugyanis nincs többcsatornás hangkártyám, csak stereo.
>
> Ezzel a parancssorral próbáltam aviba kódolni:
> mencoder -ovc copy -oac mp3lame bemenet.mkv -o kimenet.avi

nem igzan a hang szamitasigeny miatt nem boldogul a geped vele. mkv-ba
altalaban hd vagy hd kozeli tartalmakat kodolnak. legtobbszor x/h.264
kodekkel. azokhoz pedig eros gep kell. raadasul linux alatt nem is tul
jo a x/h.264 tamogatas. sok filmet nem is lht lejatszani zold kockasodas
nelkul. ha mar mkv-ban hozzajutottal akkor sztem ugynaz megvan ott
avi-ban is ;)

udv
Csaba