[Mplayer-felhasznalok] aspect - no respect

jzana Janos.Zana at uni-corvinus.hu
Tue Feb 13 09:45:14 CET 2007

A gépemben levö digitalizáló kártya elég lassú. Emiatt néhány
filmrészletet a következöképpen próbáltam átírni.
"Asztali" LG RC7300 segítségével VHS felvételeket DVD-re másoltam. Utána
átraktam a lemezt a számítógépbe, és átkódoltam, valahogy így:

mencoder dvd://3  -o kodolva03.avi -oac copy
-ovc lavc lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=900:aspect=1,333

(voltak más verziók is, például tizedespont, újrafordítás, stb.)

Az eredmény az mplayer szerint: "a film aspect értéke 0,61:1"
Lejátszás közben rákattintok a 4:3-ra, és utána néhány filmet rendes
képaránnyal tudok lejátszani.

A filmeket a lányom szeretné lejátszani MS-windows alatt, és problémát
okoz neki a vízszintesen összenyomott kép.

Miért nem tudom helyreállítani az aspect ratio-t??

Üdv, János