[Mplayer-felhasznalok] hang csere

Tomi tomi at webgrafika.hu
Sun Sep 25 22:46:03 CEST 2005

Nagy Ga'bor írta:

>Üdv!
>
>Van egy mp3 hang, és egy avi file. Hogyan tudnám az aviban a hangot erre
>az mp3-ra kicserélni?
>Esetleg ha van egy kis eltolás, akkor azt érvényre juttatni? Sietve
>olvastam a manualt, nem igazán volt sajnos időm elmélyülni benne.
>
>EIK.

Hello!

Egyszerűen rámásolod az AVI-ra a hangot a következő paranccsal.

mencoder -oac copy -ovc copy  -audiofile=hang.mp3 bemenet.avi -o
kimenet.avi

Ha az mp3 rövidebb, vagy hosszabb az AVI-nál akkor egyes lejátszók a
film végén kiakadhatnak. Nézd meg valami GUIval hogy pontosan milyen
hosszú a film, és a hangot vágd pontosan akkorára. Ha rövidebb a hang,
akkor szúrj be a végére/elejétre csendet.
Hangszerkesztésre jól használható az Audacity (de mikor vissza akarod
kódolni az eredményt mp3-ba akkor kellhet a lame nevű kódoló)

Üdv Tomi