[Mplayer-felhasznalok] HELP!!!

Nagy Ga'bor ngabor2 at freemail.hu
Sun Feb 6 11:20:18 CET 2005

On Sun, 6 Feb 2005, [iso-8859-2] Gajáry Csaba wrote:

> Sziasztok,
> Másfél hete kértem segítséget  - azóta semmi válasz - persze mások

Szokott ilyen lenni...

> Konzolból mutatok rá egy élő rádióműsorra ami néhány mp múlva elindul és
> gyönyörűen szól!!!
> De előtte néhány hibaüzenet olvasható, amiktől szeretnék megszabadulni -
> segítségetekkel...

Én inkább a hibák okaira mutatnék rá, de ez a lényegen nem változtat, nem
végzetes hibák.

> Compiled with runtime CPU detection - WARNING - this is not optimal!
> To get best performance, recompile MPlayer with
> --disable-runtime-cpudetection.

Gondolom nem te fordítottad a MPlayert. A csomag készítője belefordított
egy csomó mindent, pl. a futás közbeni CPU-detektálást, ami azért jó, mert
egy helyen lefordítva bármilyen (kompatibilis) processzorú rendszeren
futhat. De mint írja, ez nem optimális, ha te csinálod a legközelebbi
fordítást, akkor ezt az opciót tiltsd le, akkor a te procidhoz lesz
optimálva.

> Failed to open /dev/rtc: Hozzáférés megtagadva (it should be readable by the
> user.)

A /dev/rtc az a reltime clock-ot jelentené, ez időzítéshez jön jól.
Ha nem devfs-ed van, akkor rootként kiadsz egy
chmod 664 /dev/rtc
parancsot, és ez eltűnik.

> Opening joystick device /dev/input/js0
> Can't open joystick device /dev/input/js0 : Nincs ilyen eszköz
> Can't init input joystick

Be van fordítva a joystick támogatás. Megoldás ld. az első válaszban.

> Setting up LIRC support...
> mplayer: could not connect to socket
> mplayer: Hozzáférés megtagadva
> Failed to open LIRC support.
> You will not be able to use your remote control.

Világos, nincs beállítva a távirányító. Ha nem használsz ilyet, nem kell
ezzel se törődni. Ha nem is lesz, legközelebbi fordításkor ki lehet
hagyni.

> Playing mplayer.
> File not found: 'mplayer'
> Failed to open mplayer

Hmmm... ezt én se tudom. Miért akarja az mplayert lejátszani? Nincs benne
a parancssorban.

> Playing http://live0.hit.hu/hitradio128?WMReconnect.

És innentől kezdve nincs hiba.

> [...]
> AUDIO: 44100 Hz, 2 ch, 16 bit (0x10), ratio: 16002->176400 (128,0 kbit)
> Selected audio codec: [ffwmav2] afm:ffmpeg (DivX audio v2 (ffmpeg))
> ==========================================================================
> Checking audio filter chain for 44100Hz/2ch/16bit -> 44100Hz/2ch/16bit...
> AF_pre: af format: 2 bps, 2 ch, 44100 hz, little endian signed int
> AF_pre: 44100Hz 2ch Signed 16-bit (Little-Endian)
> AO: [oss] 44100Hz 2ch Signed 16-bit (Little-Endian) (2 bps)
> Building audio filter chain for 44100Hz/2ch/16bit -> 44100Hz/2ch/16bit...

Mint az előttem szóló mondta, ha zavar, akkor a parancssor végére egy
2>/dev/null-t beírsz, és akkor a hibák nem íródnak ki.

> Csak 4-5 hete kezdtem el Linux-ot használni - tehát igazi visító malac vagyok
> - kérem nem röhögni!!!!!!!

Kis angol tudás kérdése az egész ...

--
  NGabor

     06/30/677-14-99          #Linux forever! (Debian Sid; 2.4.28)
*Magyarországon minden 41. ember Nagy. Családon belül még jobb az arány.*