[Mplayer-felhasznalok] Video felvetel masolasa divxbe.

rr rr at rr.sote.hu
Thu Sep 9 18:32:03 CEST 2004

Idézet Keller Attila 2004. szeptember 8. 01:46 keltezésű leveléből:

a felkepet is szet kell hozni, masreszt legalabbis volt olyan bug, hogy a
tfields nem ment scale nelkul. Igaz scale nelkul nem is er sokat,
nyom(rito)tt kep.

a tomorites fugg a zaj-tol is (igazabol a mintazattol, vagyis a kep
bonyolultsagatol)

> Hi,
>
> Megprobaltam mindenfele szuro nelkul, csak a fekete szeleket vagtam le,
> de nekem 720x576 -> 700x560 -ra meretezve is kockazott, 2770 -es
> bitrateval. (kamera, gyors mozgas, esetleg (nagy)viz stb...)
> Lehet hogy a valtott sorork miatt tomorit rosszabbul ?
>
> Tenyleg ha ilyen felkepes dolog van, akkor miért nem fele annyi a y
> felbontas ? És 50 Hz az fps ? Ugy lenne az igazi.

szerintem igazad van. tv-re interlace, monitorra 50 hz. -fps=50 -ofps=50
a phase, meg a top kell a megfelelo fe'lke'p-sorrendhez. (field-sorrendhez),
ugy tudom PAL eseten. (NTSC a default.) A ketmenetet szidjak, hogy bugos,
azota egy menetet hasznalok. Kell a top=0 a lavcopts-ba. tovabba az uj slager
az mbd=2:trell(a tobbi is Vmiklostol). Ne kerdezd miert, gozom sincs. A sajat
felveteleimet 4-6e Kbitre teszem. Sajat belso felvetelnel kell a zajszures
(-vf hqdn3d)
reszletesen lasd a jul 1-ei levelem (dvdiras) mikro-dv-kamera-mplayer-howto :)

ha fesus: interlace gond. ha fel-le ugral: field-sorrend.(top,phase). Ha
kockas, akkor az a zaj, a tomorites rondit bele, nem tudhatja zaj vagy minta
amit lat.
minden felkepet szethuzva 720x576-ra, interpolacioval,(scale,?sws);
tfields=4 trukkos,jopofi egynegyed pixeles eltolassal, 50 hz-es noninterlace-s
filmet kapsz, aminek egyetlen gondja, hogy eszi a processzoridot lejatszasnal
(lejatszasnal framedrop). En igy szeretem, izlesek es pofonok...

> ui: Sima xv kimeneten probaltam.
> ui2: Ha dxr3-mon jatszom le a stream.dump -ot, akkor a tv-n nem
> latszanak a valtott sorok. Persze ha azkonvertalom akkor mar igen.

ha le tucc jaccani interlacesen (monitoron) az nagyon erdekelne, akar itt,
akar maganba.

--
Radnai András
egyketto3 at rr.sote.hu