[Mplayer-felhasznalok] Video felvetel masolasa divxbe.

VMiklos mamajom at axelero.hu
Wed Sep 1 16:14:07 CEST 2004

On Wed, 1 Sep 2004, rr wrote:

> errol egyszer mar levelezletunk, bocsi hogy ismet visszaterek ra.
> 50 felframe(field) van masodpercenkent, ebbol lehet 25 frame-t csinalni, ekkor
> kell a deinterlace, vagy 50 frame-t, akkor tfields es egyeb jarulekok.
>
> Lathatoan sokkal tobbet foglalkozol ay mplyer/mencoderrel mint en, de meg
> mindig nem ertem mire jo -fps 50 -ofps 25.

a video 25fps, a tv viszont 50Hz. (vagy tobb, de ezt most hagyjuk) az
50Hzet ugy erik el, h a tvben minden kepkockat ket menetben rajzolnak ki.

minden kepkockat szetszednek ket reszre: az elso az eredetibol csak a
paratlan sorokat tartalmazza, a masodik csak a parosakat. igy (ugyan
rosszabb minosegu, de legalabb) nagyobb fpsu filmet kapsz, a szemed jobban
szereti.

a videokazettan mar igy, szetszedve vannak rajta a kepkockak. amikor
dvgrabbal, leszeded a kameradrol a videot, a program megis 25fpsu videoba
nyomja bele. azert, h rendes 25fpses video kapjal, az mencodernek 50 fpst
kell mondani, es o rendesen atkonvertalja 25fpsbe

persze az egesznek semmi ertleme nem lenne (nem tenne at szebben, mint a
dvgrab) a phase es tfields filterek nelkul. hogy pontosan ezek mit es hogy
csinalnak, azzal teljesen en sem vagyok tisztaban, de -fps 50-nel, -ofps
25-tel ill. phase=b,tfields=4 filterekkel mukodik a dolog

en sem magamtol jottem ra, de sajna mar nem emlexem, ki magyarazta el ;-)

udv / greetings

--
        __________     VMiklos / FrugalWare & EL Team
   ____/__/___|___\__. E-mail: mamajom at axelero dot hu