[Mplayer-felhasznalok] AMD64

PÁSZTOR György pasztor at linux.gyakg.u-szeged.hu
Sun Dec 5 14:14:25 CET 2004

Hali!

"Arpi" <arpi at mplayerhq.hu> írta 2004-12-05 14:03-kor:
> persze hogy tud, nem mondtam hogy nem.
>
> a baj az, - ezexerint nem sokat programoztal assemblyben - hogy
Így van, assembly-ben nem szoktam :-P

> maskepp kell megirni 32 bites cpura es maskepp a 64 bitesre az
> assembly kodot. es mivel az osszes mmx/sse optim assemblyben van...
> es ezek nincsenek megirva 64 bitre, csak 32-re.
Ahá. *bólogat* Értem.

> vidix-el elmenne
De volna értelme? Úgy értem, h. "hw-ből adja" azt a gyorsítást?

> hat figy.
> egy app (vagy inkabb taszk, processz) vagy 32 bites, vagy 64.
> ha 32, akkor minden (app, libekk, .dll-ek) 32 bites. ha 64, akkor
> minden (app, libek, dll-ek) 64 bites kell legyen.
>
> olyat nem lehet, hogy egy 64 bites kod meghiv egy 32 bites fuggvenyt
> (egy 32 bites .dll-bol).
Akkor, hogy picit jobban értsem a szitut: a chroot parancs ilyenkor azért
tud működni, mert a chroot() után csinál egy exec()-et is, és a saját
64-bites "taszkját" kicseréli egy 32-bites "taszkra"?

> esetleg azt lehetne, hogy irni egy daemont, ami 32 bitesre van
> leforditva, ez tolti be a .dll-t es mondjuk tcp/ip-n at szolgaltatja
> a codec funkcioit, amit a 64 bites mplayer processz elerne... jo lassan...
> de ez uber-gany.
És ha "egyéb" kommunikáció pl. unix domain socketen megy, és a gyorsan
átpakolandó adatok meg shared mem-en?

> nem, a tobbieknek halvany fogalma van arrol hogy mi is ez a x86-64.
 :-)

> vidix elmegy vele, 3d-re nem nagy cucc...
> nekem ilyeb van a munkahelyi gepemben.
Ok. Értve.

> mi celbol?
Nu, nem azér' hogy lelőjem, mer' akkor takaríthatnám a monitort :-)
Hanem, hogy a "hiányzó részeket" meg tudja rajta írni, és ki tudja
tesztelni. Pl. a 64 bites sse2 meg 3dnowext és stb. optimalizációkat.

Üdv:Gyur!
-- -------[ Free Software ISOs - http://www.fsn.hu/?f=download ]------- --
PÁSZTOR György                                 e-mail: pasztor at fsn.hu
Free Software Network (FSN.HU)                  cell.: +3620 512 3335