[Mplayer-felhasznalok] tfields 4

rr rr at rr.sote.hu
Thu Apr 8 20:04:18 CEST 2004

Sziasztok

Az mencoder legfontosabb felhasznalasa szamomra a miniDV kameram cuccainak
archivalasa. Mivel nincs dvd lejtszom, az 50 hz nem faj, a cel minoseg/meret
maximalizalasa. A felvetelek egy filmmel ellentetben nem reprodukalhatoak
(rewarezolhatoak), szoval eleg eles.

A tfields=4 megy, csak mencoderes mercevel lassan. (A korabbi szivasomhoz
kepest villam.) A felvetelt dvgrab-bel szedem le, es a paros ill paratlan
soru fieldek (interlace), sorrendje a forditottja annak amit az mplayer
gondol. A tfields=0 megy "-vf il=s" -sel, tfields=4 eseten azonban "kezzel"
kell megforgatni a frame-eket il=s nelkul. Vmikor ganyoltam egy tcltk progit,
ennek a tovabbganyolasa legyartja a megfelelo scriptet
(pl  zajszuressel(hqdn)). ((mj: kell a scale))

Ezt a levelet elsosorban azert irom, mert nem gondolom, hogy en vagyok az
egyetlen linuxos, aki a sajat felvetelein nem szereti a fesu-mintat. Persze
ha en barmolok el vmit, orommel veszem az epito kritikat.

<flame>
Ha egy fejlesztot zavarnak az 1.0 userek idetlen kerdesei, javaslom irjon
olyan ingyenes linux programot, mint en: hegedut hangol, ingyenes, es az
egesz vilagon kb 10-en hasznaljak. (Na jo lehet, hogy 12-en) Semmi gondom a
userekkel!  :-)
Mellesleg kutyaul nem ertek a digitalis videozashoz
(yuv1394,vclelimmask,stb :) azt viszont hamar eszrevettem hogy az mencoder
megoldja a gondjaimat, ellentetben a szines szagos semmire sem hasznalhato
videovago programmal, amit a kartyahoz adtak.

Tudomasul veszem, hogy mplayer szempontbol  0.99pre5 usernek szamitok,
elviselem ha lehujeznek, viszont a level legejen rogzitett szemponton
valtoztatni nem tudok/akarok. (mas felhasznalonak, nyilvan mas partikularis
de szamara fontos szempontjai vannak.) Masreszt igazan nem ertem mekkora
elmeny egy mplayer fejlesztonek lehujeznie egy igazan barom usert; ha nem
volna barom, o irna az mplayert, nem? Mintha maguk a fejlesztok nem lennenek
tisztaban vele, mekkora jelentosege a programjuknak. A linux-ot LINUX-a a
gimp, az mplayer, az openoffice, az apache stb teszi.
</flame>

Radnai András
egyketto3 at rr.sote.hu