[Mplayer-felhasznalok] avi.seq

Dai KiRi daikiri at freemail.hu
Wed Sep 17 11:02:29 CEST 2003

Üdv,

Tomka Gergely <tomka at zeus.gau.hu> írta:

> Izé, melyik doksiban nem találtál rá utalást?

Hát igen, valóban költői túlzás volt, hogy nem találtam
semmit és ezért elnézést kérek. A következőket találtam:

man mplayer
DEMUXER/STREAM OPCIÓK

-audiofile <filenév>
Audio lejátszása külső file-ból (WAV,  MP3,  vagy  Ogg  Vorbis),
filmnézés közben.

Igen ez valóban működik lejátszáskor. Már csak az a kérdés,
hogy szinkronban        marad-e a videoval, illetve a
mencoder-nél is használható-e? Ezt sajnos nem sikerült
kipróbálnom.

-mf <opció1:opció2:...>
Több PNG vagy JPEG file-ból történő dekódolásnál használatos.

A documentáció szerint ez megy mencoder-rel is, csak az a
kérdés, hogy AVI-val megy-e?

DOKUMENTÁCIÓ

7.5.1 Több AVI file összefűzése
Az index javító funkció mellékhatásként megoldást jelent
AVI-k összefűzésére is:
Parancs: cat 1.avi 2.avi | mencoder -noidx -ovc copy -oac
copy -o kimenet.avi -

Ez jó dolog, csakhogy nekem nincs akkora tárhelyem, amin ezt
meg tudom csinálni, illetve, nem tudom, hogy ezt avi.seq-el
egyáltalán meg tudom-e csinálni.
Kérdés még, hogy az egyszerű "copy" helyett meg lehet-e itt
adni tömörítést is?

"mplayer-felhasznalok" listaarchív

Itt a külön audio fájlra két választ találtam.
Az egyik egy TODO listára irányít (nem tudom, hogy hol
keressem), a másik leírja a -audiofile opciót.
(mindkettő válasz barátságosabb, mint az a koki, amit Tomka
nyomott. Bocs ;))

Az avi.seq-ekre nem találtam utalást.

(Letöltöttem a teljes archívot txt-ként és abban kerestem.
Egyébként ezen a módszeren kívül van valami más amivel a
listaarchívban lehet keresni?)

Lehet, hogy béna vagyok, de mindezek ellenére még mindig
bizonytalan vagyok abban, hogy tudok-e seq-ekre tördelt AVI
videot különálló hanggal egybetömöríteni a mencoder-rel.
Egyébként valószínű, hogy nem is fogok görcsölni vele,
ugyanis még lejátszani sem sikerült az MPlayer-el (a
Kaboodle, Noatun és a Xine is lejátsza), így csak a kérdések
gyűlnek, amikre nem tudok válaszolni.
Ha el akarom indítani a lejátszást, akkor fokozatosan
elveszi az osszes szabad erőforrást, azután néhány perces
görcsölés után jobb esetben csendben elhal, rosszabb esetben
még az X is elszáll.

mplayer-0.90-10mdk
mencoder-0.90-10mdk
Mandrake 9.1