[Mplayer-felhasznalok] OFF: Matrox hiba

lo szerafin loszerafin at freemail.hu
Thu Oct 30 19:41:23 CET 2003

Sziasztok

Ez teljesen OFF TOPIC tema. Annyit dicsertetek a matroxot,
hogy vettem egyet.
Szo se rola, igazatok volt, nem bantam meg. De van egy kis
problemam.

Vettem egy Single Head-es, 32Mbos Matrox G400-at. Linux
alatt hasznalom, 1024x768-ban 100Hz-el,
1600x1200-as virtual screen-nel (NF7-S, AMD XP 2400,512RAM,
4.2-es XFree86, IceWM).

Az a gondom, hogy mikor balra huzok egy ablakot, akkor a
kepernyo jobb szelen egy fuggoleges
csik jelenik meg, amiben az elhuzott ablak tartalma van, kb.
5 pixel szeles. Villog es el-eltunik
az ablak mozgatasa kozben, de volt ugy, hogy ott maradt.
Ha nincs virtual screen-em, akkor nincs ilyen jelenseg.

A Neten talaltam ilyen hibara utalast, ott az sw_cursor
beallitast ajanlottak, megtettem, hiba maradt.
Az xfree-s drivert hasznalom, semmit se toltottem le a
matrox-tol.

A kartyat jol ismeri fel az Xfree86, memoria meretet is jol
latja.

Kernelben van framebuffer, bar ez talan mindegy.

Az mplayer megy -vo xmga-val es -vo mga-val is.

A kepe egyebkent tenyleg alomszep, nekem eddig ABIT Siluro
GF2 MX400-am volt (nem vagyok egy
jatekos tipus, azt hittem, mindegy milyen videokartya van a
gepemben).
Megjegyzem meg, hogy a 100Hz-et is csak ezzel a kartyaval
tudtam beallitani, mivel a monitorom
nem tamogatja (a legolcsobb AOC 19 colos CRT). Viszont ezzel
a kartyaval szepen megy, kisse ugyan allitgatni kellett a
monitoron (parna, trapez, meg ilyesmi)

Az otleteket elore is koszonom

Kék Ló