[Mplayer-felhasznalok] ot: elveszett particio

Gábor Lénárt lgb at lgb.hu
Tue Oct 28 21:44:24 CET 2003

On Tue, Oct 28, 2003 at 07:20:22PM +0100, LeVA wrote:
> Hello!
>
> En vagyok LeVA, aki meg az elobb nagy vidaman svcd-t szeretett
> volna csinalni avibol. Mostmar mas a helyzet. Nem igazan valo
> erre a listara, de mashol nem tudok segitseget kerni, ahol
> magyarul lehet beszelni. Es maskent nem tudom elmondani, mer

Miert is nem? Kapasbol tudok neked negy magyar nyelvu linux listat
is, van kozottuk kezdo is, halado is, meg flame is, stb.
Csak egy kicsit korul kene hozza nezni, mondjuk ...

http://mlf.linux.rulez.org/

Ott van a levlistak linknel, de akad ott sok mas doksi meg minden
nyalanksag. Csak igy kapcsibol ennyi lista:

   linux                    Linux kérdések/válaszok
   linux++                  Nyitott szakmai Linux-lista, kezdő kérdések
                            nélkül
   linux-buli               [no description available]
   linux-doc                Linux dokumentaciok forditasa projekt
   linux-flame              linux vitalista
   Linux-gyerekek           [no description available]
   linux-hw                 Linux operációs rendszer és a hozzá illeszthető
                            hardware elemek kérdéseivel foglakozó lista
   linux-kezdo              linux levelezesi lista kezdoknek

> eleg nagy a gond, legalabb is szamomra. Az tortent, hogy egyszer csak
> puff, fagyott minden, es nem mozdult semmi. Reset utan a boot soran
> aszonta, hogy nem tudja mountolni a /dev/hda2 particiot. Ezen a particion
> van lenyegebn mindenem... Levelek, dokumentumok, beallitasok, filmek,
> zenek, kepek, amiket el tudtok kepzelni, hogy felhalmoz az ember egy elet
> munkaja aran. Ez egy 100gb -s ext3 particio... volt. Egyszer mar tortent
> ilyen egy masik particioval. A dolog ugyanigy zajlott. Crash -> reboot ->

crash? Valami a logokban? Kernel oops, stb?
Kicsit kovebben, kernel verzio, hardware, lspci output, meg ilyenek?
Ha ez mind megvan, akkor kuldd el egy linuxos listara. Linuxos crash-ek
nem ugy muxenek mint a windows, ahol a fene figyel mar ra, Linux
eseten a legtobb hozzaerto szeretne rajonni (es altalaban sikerul is)
hogy mi okozta, elvegre ez nem windows, hogy minden lefagyast elnezzunk
neki.

> can not mount... Akkor elkovettem (valoszinuleg) egy hatalmas hibat:
> beirtam, hogy fsck /dev/hda1. Ekkor iszonyatosan sok kerdest tett fel.

Attol fugg hol es mikor irtad be. Ha akkor amikor mountolva volt a /dev/hda1
(vagy legalabbis readwrite modban volt) akkor bizony elkefelted, mert
ezt SOHA nem szabad csinalni! Tudod, ez nem windows, talan egyszer rakerdez,
de UNIX filozofia ugy van hogy "ezt akartad? rendben ...", nem ugy mint
a windows, hogy 324739739573953 alkalommal mindenfele hulye ablakban
megkerdezi, meg file torlesnel elobb a kukaba kerul, hatha meggondolod
magad. Borzalom. Ne nezzen mar az OS engem hulyenek, ha azt mondom csinald,
akkor csinalja es ne pofazzon vissza :) De ha ez hianyzik neked, akkor
lehet hogy a Linuxszal tenyleg rossz lora tettel ...

De mondjuk jelen esetben azert (is) erdekes a dolog, mert ext3-at
elvileg nem is kene fsck-zni ...

> [...]
> vegen (20-30perc mulva) mount /dev/hda1 -re meg mindig azt mondta, hogy
> Can't find ext3 filesystem on dev ide0(3,2). mount: wrong fs type, bad
> option, bad superblock on /dev/hda1, or too many mounted file systems.
> Szoval volt egy fsck-zott particiom, amit meg mindig nem tudtam mountolni,
> raadasul most mar ha beirtam, hogy fsck /dev/hda1, azt mondta, hogy nem
> talal superblockot a particion, es adjam meg neki manualisan a backup
> superblock szamat a -B kapcsoloval. Hat ezeket meg sajnos nem tartottam a
> fejemben, ugyhogy gondoltam tune2fs -l /dev/hda1, ez eddig kilistazta a

Nagyszeru, azert latom gondolkodsz is idonkent ;-)))))

> [...]
> superblock. Innentol mar nem volt mit tennem, cfdisk, gyalu, es 0-rol
> kezdtem. Szerencsere (akkor) egy masik particio volt. Most mar eljott az
> ido erre is... Ugyanez a helyzet, tune2fs -l /dev/hda2 -re nem csinal
> semmit, a fenti uzenetet irja ki. Meg nem mertem fsck-ni, mert felek, hogy
> veglegesen elveszik mindenem. Kerek valakit, hogy probaljon meg tanacsot
> adni, mit csinaljak, mit ne csinaljak. Kell ez a particio. Nemtom mit
> csinalok ha tenyleg elveszik. Elore is koszi a segitseget, es bocs ha
> esetleg hulyen van tordelve az uzenet, mutt-al irom egy masik geprol.

Ez igy semmire nem eleg, logok, informaciok stb stb kellenek, es nem ide
hanem pl egy linux listara ....

> LeVA

- Gábor (larta'H)