[Mplayer-felhasznalok] DVD jogi

Balázs Bárány balazs at tud.at
Mon Oct 27 00:12:58 CET 2003

Helló,

* Arpi <arpi at thot.banki.hu> [2003-10-27 00:03]:
> Ami meg ciki lehet, az a DMCA, mert vegulis ezzel megkerulheto a
> masolasvedelem, de azt sem nem mi sertjuk, hanem a libdvdcss iroi,
> ja de ok sem, mert a DMCA az amerikai, ok meg europaban irtak.
Ez sajna csak idő kérdése, ugyanis az EU-ban már több, mint két éve
elfogadta a parlament a szerzői jogi direktívát, ami a "hatékony"
másolásvédelem megkerülését/eltávolítását tiltja. Csak eddig nem
ratifikálta az összes ország parlamentje, ezért még egy kicsit káosz van
ezügyben. De pl. Németországban és Ausztriában már érvényben van 8-(

Magyarország is kénytelen lesz elfogadni hasonló törvényt, legkésőbb az
EU-ba belépéskor.

Persze IANAL, csak valamennyit foglalkoztam vele, főleg osztrák
szempontból. Egyébként ahogy Árpi leírta, furcsállnám, ha egy racionális
törvényszék "hatékonynak" minősítené a "titkosítást".

Sziasztok