[Mplayer-felhasznalok] Pinnacle PCTV + g550

Bokor Norbert norbert.bokor at lebelier.hu
Mon Oct 13 15:04:46 CEST 2003

> Lehet, hogy nem volt világos a kérdésem. A következő szeretném:
> 1. a primary head-en az aktuális PC munkafolyamatom fut, azaz pl. X11
> alatt openoffice
> 2. a secondary head-en egy analóg TVn megjelenítve full-screenben
> TV-musor fut, amit a tunerkártya vesz.

aha, én a Clone-ra gondoltam, de most már értem :)
de ilyet még nem próbáltam :(
bár ha hazaértem, azért kíváncsiságból megteszem :)

> Eléggé szokatlan, mitőbb hiradastecnikai mérnöki szemmel nézve a
> legképtelenebb felállás (minek mást berakni az antenna és a
> TV RF vevője közé?), de ennek több nyilvánvaló praktikus oka is lehet.

nálam is így megy (mondom, 1000 éves TV, még az első távirányítós generációból...)

> 1. A tunerkártya "grafikus kimenetet generáló programként"
> viselkedik, mint mindenki más.
> RF jel -> tv-tuner kártya -> PCI busz -> CPU -> AGP busz -> g550 ->
> S-VIDEO kimenet -> video/RF átalakító (pl. egy videomagno) ->
> analóg TV  RF bemenete Ez szerintem jól le is ülteti a számítógép sebességét
>a  PCI-buszos duma  maitt, tök fölöslegesen....

Árpi az előbb írt vmi overlay megoldásról, hátha ő tud közelebbit is - ez elvileg
megoldja a problámádat, cpu terhelés nélkül megy a tv-adás a videokártyára, viszont
csekély hw-ismereteim alapján nem tudom elképzelni, hogy az overlay úgy is menjen,
hogy közben te nem látod a monitoron (csak a második video kivezetésen). ettől persze
még lehet, hogy tökéletesen működik, csak az én fantáziám gyenge :)

> 3. A tunerkártya úgy viselkedik, mint pl. a régebbi VGA nélküli 3D
> gyorsító kártyák: a video kártya VGA kimenete pass-through
> módban átmegy  a társ-kártyán ami "rákeveri" a jelet (létezik ilyen TV kártya ???)

én még nem láttam ilyet