[Mplayer-felhasznalok] MSI MS-8890 GEF4 MX440-8X kerdes

ZIEGLER Ga'bor ziegler at alpha.tmit.bme.hu
Sat Oct 11 11:28:18 CEST 2003

Kedves Celtic!

Celtic wrote:

> #cél film nézés és sima X desktop (office alkalmazások). Játékprogik nem
> #érdekelnek, így a játékokhoz szüks. gyorsítások sem izgatnak, hacsak az
>
> Hmm, pedig amit a glxgears kinyomat a Voodoo3-hoz kepest, az csodas :)

Persze nem hátrány, ha a kártya jó valamiben. :-))

> #mplayer abból nem profitál. Nem egy high-end rendszer  a cél, pusztán
> #A legolcsóbb TV-out-os SEx kártyának az alábbi tűnik:
> #Van valakinek tapasztalata az alábbi video kártyával?
> #MSI MS-8890 GEF4 MX440-8X 64MB DDR TV-OUT
>
> Valami hasonlo van nekem is.Mas gyarto, meg asszem
> 128MB RAM.Tokmindegy.Mit is mondjak?Megfelel.
> Ket kimenet is van rajta (monitorcsatlakozon kivul).

Ezt hogy érted? Összesen 3? A fenti kártyán tudtommal van egy VGA, meg
egy S-VIDEO

> #Mennyire támogatja az mplayer? Mi a helyzet a TV kimenettel?
> #A http://www.mplayerhq.hu/DOCS/en/install.html#video-cards leírásból úgy
> #tűnik, hogy mivel a GeF2-nél újabb kártya, ezért támogatott(???)
>
> Mukodik. XV, SDL, svgalib, aalib :) megy. 566-os CelII procim
> van, azzal egyutt teljes kepernyon nezem a filmeket.

Köszönöm, ez nagyon fontos infó volt. Végre valaki *a kérdésre*
válaszolt kötözködés, meg általános nVidia fikázás  helyett.
(Bár azok is olvasnák a Netiquettet, akik azt csak másoknak ajánlgatják,
de maguk ezt nem teszik).

Mellesleg a mostani gépem P-I 200MMX, és Matrox MGA 1064SG [Mystique]
(2MB RAM, zéró HW gyorsítás) . Azon egy 2CD-s Divx 640x272 felbontással
, AC3 hanggal (109 perc 2CD-n) VESA kimeneten szépen elketyeg mplayerrel
feliratozva és OSD-vel, a nyers modorú fejlesztők dícséretére legyen
mondva :-)))
(No meg a sajátoméra, mert a hdparm RTFM megvolt és persze UDMA alatt
futnak a vinyók, ami azért az átlag láma linux userre nem jellemző)

Ha "rendesen butulva" indítom konzolról, akkor pottyant egy két frame-t
másodpercenként, de ha a Moviex CD-vel butulok mindenféle mozizáskor
haszontalan daemonok nélkül (pl. és a ddclient és társai), akkor szemmel
látható framedrop nélkül  lemegy (a kapocsoló ugyan ott van, de a VHS-en
edzett szememmel nem feltünő az esetleges framedrop).

Persze semmi postprocessing, zoom, vagy ilyesmi...

Szóval bízom benne, hogy az állam bácsi által kifizetendő 2,4 Celeron
mellet mégha a a fenti "occsó" kártyát veszem, akkor sem kell Moviex-ot
butulni többé mozizáshoz.

> Nincs vele semmi gond, ha ez kielegito.

Igen erre voltam kíváncsi, köszönöm.

> Lehet, hogy nem a leggyonyorubb a kepe, de a tevem is csak amolyan
> tucataru.Ha erdekel, elkuldom maganba az XF86Config-4-et.

Bízom benne, hogy magam is meg tudnám oldani, de az okos ember nem szív
azzal, amivel nem kell. Nagyon megköszönöm, ha okulás végett elküldöd.

A TV nálam sem plazma :-), sőt valszeg S-VIDEO bemenetet sem találok az
egész háztartásban.

BTW, tudja valaki, hogy mekkora összeg mondjuk egy S-VIDEO -> Euro-SCART
átalakító? Pusztán passzív kábel adapter kérdése (mintha hallottam volna
S-VIDEO->kompozit video átalakítóról) , vagy elektronika kell hozzá?

> Mondjuk, kettot hasznalok, atolvasva a lista archivumat
> konnyen be tudtam allitani, es az egyik beallitasban
> a teve jobbra van a monitortol (mc,pine meg mas xtermes
> proggik szepen latszanak, egyik fele monitoron, masik a teven :),
> masikban meg mindket kimeneten ugyanaz a kep.

Aha, ennek Xinerama szaga van. :-)
Ilyet még ugysem csináltam, lévén sose volt két kimenetes kártyám, de ki
fogom próbálni. :-(

ÜdV:
G.