[Mplayer-felhasznalok] matroxg550 tv-out

ZIEGLER Ga'bor ziegler at alpha.tmit.bme.hu
Sat Nov 1 23:49:56 CET 2003

Sziasztok!

A hétvégén játszottam végre egy kicsit a családba nemrég érkezett
g550-el és felmerült bennem  egy-két kérdés.

Árpi korábban azt írta, azért nincs DVDMax-szerű TV kimenet Linux alatt,
mert nincs BES a secondheaden, és hogy a BES-t nem lehet a CRTC2-vel
meghajtani (ha jól emlékszem), és szerinte a Windows driver valamit
trükközik a DVDMax-hoz, hogy a skálázást a CRTC1 csinálja és valahogy
"átrakják"  a sechond headra

Nos játszva Win2k alatt is kártyával, én egyértelműen úgy látom, hogy a
DVDMax kimenet NEM MŰKÖDIK Windows alatt sem úgy általában.
Csak és kizárólag a video-overlay-t használó progik kimenetét rakja ki.
(Azaz pl.tv programok, media lejátszók, stb). Ha ilyen progi NEM fut,
akkor secondhead-en nincs semmi (kék
képernyő a kompozit kimenetet nézve VCR-el).

Magyarul a Windows DVDMax csak a vide-overlay-t másolja a secondhead-re
PAL szabvány szerint, a normál képet nem. Jól látom?

Mellesleg érdekes tapasztalat g550-el, hogy a video kimenet BIOS általi
aktiválásához teljesen elegendő a TV-out kábelt feldugni a kártyára, a
kábel vége akár szabadon lóghat (pontosabban ez a helyzet, ha  a kártyán
DVI+HDB15 csati van és a DVI kimeneten egyidejűleg a DVI-HDB15 átalkítón
keresztül fent van egy HDB15-csatis analóg monitor)

G.