[Mplayer-felhasznalok] AVI osszefuzes

Szládovics Péter peti at szladovics.hu
Thu Jan 23 23:22:52 CET 2003

From: <Janos.Zana at elfiz2.kee.hu>
> Valaki írta a listán, hogy:
> cat egyik.avi masik.avi > eredmeny.avi
> Nem sikerült. Az első avi végét érzékeli, és CD-írásra áll.
> Hogy kell ezt csinálni? Mert ennyiből nem jöttem rá.
> Üdv, János
Úgy nem fog menni, mert az avi az RIFF formátum, mint pl. a wav. Magyarán
van egy fejléc, ami leírja az adatfolyamot (méret, tulajdonságok, stb.), és
ezt követi az adatfolyam.
A fejléc valószínű a következőket tutira tartalmazza: Hpix/Vpix, hang
adatok, (mono/stereo/bitr/stb), frame-k száma, első frame pozíciója
(adatfolyam kezdete), képformátum (divix/mpg4/stb.), teljes adathossz
(kép+hang), és még ki tudja, hogy miket.
Ha valaki ezeket pontosan ismeri, nem tart semmibe összedobni egy prg-t, ami
a két aviból egyet csinál, ill. egy avit felszabdal.
A cat az a teljes fájltartalmat másolja a stdout-ra, és a két fejlécből nem
csinál egyet (mert miért tenné?).
Így csak egy nagy fájlt kapsz, de a RIFF fejléc ugyanaz, tehát semmi sem
változik (csak a méret).
Üdv: Peti