[Mplayer-felhasznalok] Default ertek a "-vop expand" opciohoz

{asm} tf198 at hszk.bme.hu
Thu Jan 23 14:50:39 CET 2003

> Legyen egy 640*272-es szelesvasznu filmunk. Azt szeretnem, hogy full screen
> eseten a felirat a kepernyo aljara keruljon a kep pedig, ahogy azt
> termeszetesen elvarja az ember, a kepernyo kozepere. Ehhez a kovetkezo
> szamigalast kell vegeznem:

nem kell semmit sem szamitgatni

> - a kepet meg kell nagyobbitani 640*480-ra, hogy full screen eseten
> megmaradjon a 4/3-as arany.

ezt miert is? En elobb kiprobaltam modszerem, es mindig megmaradt helyes
keparany.

> - ahhoz, hogy a kep majd kozepre keruljon ki kell szamolni (480-272)/2=104
> - t. - majd az mplayert a "-vop expand:640:480:0:104" opcioval elinditani.

az expand mindig magatol kozepre rendezi

> Ez eleg kenyelmetlen, persze lehetne egy scriptet irni, ami mindezt elvegzi
> helyettem, de szerintem elegansabb lenne, ha ezt az mplayer elvegezne
> mondjuk mind az "expand" parameter default erteke.
>
> Mit szoltok ven rokak, nagyon elrugaszkodott otlet ez tolem? :)

Tehat ket valtozat van:

1. ha azt akarod, hogy film ala egy 100 pixel szeles fekete csik keruljon:
-> -vop expand=-1:-100:0:0
Ezutan ha fullscreenre valtod, akkor sem fog elcseszodni keparany, ugyanis
mplayer kitolti maradek reszt is feketevel.

2. ha azt akarod, hogy fullscreenben kozepen legyen film, akkor ala es fole is
kell 100-100 pixel:
-> -vop expand=-1:-200
(ilyenkor automatikusan kozepre rendezi, tehat a +200 pixel egyenletesen
oszlik kette)

Egyik esetben sem valtozik keparany normal es fullscreen kozott...
Szerintem az elso megoldas jobb, nekem nem kell hogy fuggolegesen kozepen
legyen film.

--
Kitartas!!!
< {asm} >---< tf198 at hszk.bme.hu >