[Mplayer-felhasznalok] negy-harom

Janos.Zana at elfiz2.kee.hu Janos.Zana at elfiz2.kee.hu
Wed Jan 22 15:41:33 CET 2003

aspect ratio értékeket a következő helyen találtam:
http://www.geocities.com/SiliconValley/Bay/2933/favaspectratio.html

Rövidített  kivonatát idaírom , a lista számára. A számomra a lényeg
tehát, hogy Cinerama filmet írtam át 16:9 formátumra, vcd-re. Tehát vagy
elveszett a kép két széle, vagy még mindíg összenyomja a képet.
Ránézésre nem tudtam megállapítani (a TV-től kellett volna rohangálnom a
számítógépig). A régebben Panorama néven készült filmekről nem találtam
adatot. Talán 3:2 képarányúak voltak (tehát 1,5).

3,00 Cinerama
2,77 "
2,75 "
2,59 "
2,66 Cinemascope
2,55 "
2,35 -> anamorphic
1,96 VistaVision
1,85 "
1,66 "
2,35 Todd-AO
2,20 "
2,35 Technirama
2,76 Ultra Panavision
2,35 Panavision -> anamorphic
1,85 ez azonos a 16:9-cel!
DVD és HDTV szabvány
2,35 Super 35
1,33 Pan and scan -> azonos a 4:3-mal
1,37 "
1,85 Academy Flat

Üdv, János

Key fingerprint = C4 F1 E6 BD BD 77 D8 C4  22 54 B6 1E E5 53 FF A8
- - -   Good rest to all that keeps the Jungle Law!  (Kipling)  - - -