[Mplayer-felhasznalok] vdr problemak

rklug at arcor.de rklug at arcor.de
Wed Jan 22 14:01:12 CET 2003

Hali!

Kb. karacsony ota nyuzom az mplayer karacsonyi verziojat vdr-rel felvett *.vdr lejatszasara ill. ezek vcd-re, svcd-re atkodolasara. vdr-bol es a dvb-bol is karacsonyi aktualis feljlesztoi (nem cvs) valtozataim vannak (vdr 1.1.x)

Ami az mplayerben nagyon tetszik, hogy szinte csak ez tudja es foleg jo szinkronnal lejatszani ezeket a *.vdr fileokat. Most jonnek a problemak ill. a tapasztalatok.

WinTV Nova DVB-m van hardware encoder nelkul. A kepjel erossege vindov progi szerint 8.5-11 dB (sarga tartomany)

1. Nem tudtam rajonni, hogy melyik /dev-t kell az mplayer-ben es hogyan megnyitni, hogy elo kepet kapjak.
1a. Workaround: rec start a vdr-ben, mplayer-ben 001.vdr megnyit, vegere csevel es az mplayer jatsza tovabb a novekvo filet, amig azt a vdr meg nem szakitja.

2. Minden ado mas fajta mpeg-t szor es a kep felbontasa, meretaranya, kbit/sec meg hasonlo ertekek adon belul is valtozik.
2a. Az biztos, hogy az mplayer nem koveti a 4:3 -> 16:9 -re valtast. Ha a *.vdr-t 'mencoder ... copy -ss sec -endpos sec'-kel megvagom, akkor olyan lesz a keparany, amilyen a file elejen.
2b. Talan a valtozo kbit/sec miatt az '-ss'-hez nem a valosagos sec-t kell megadni, hanem altalaban kevesebbet. Viva-nal a konstans kb. 0.84 a Vox-on meg kb. 0.42 (fejbol irtam) az eddigi kiserletek alapjan.
2c. A 'mencoder ... copy -ss sec -endpos sec' irta test.avi-t nem lehet csevelni es mintha az -ss nem I-Framenel vagna.
2d. Attol fuggoen, hogy az -ss sec milyen positiot talal el, duplaz egy-ket framet az elso max. 10sec-ben. Szerencses esetben nem duplaz semmit.

3. Pro7 hang nelkul - ehhez mar talaltam nehany levelet egy-ket mplayer mail arhivban.
Nalam is:
> DEMUXER: Too many (4096 in 7913284 bytes) video packets in the buffer!
Es ezek utan crash.

Erdekes modon ez se minden Pro7 musorra igaz, nemelyik lejatszhato.

Lehet hogy ac3 v. tobbcsatornas hang van a Pro7 stream-ben hibas azonositoval? Hogyan kell ilyesmit az mplayernek elmagyarazni (opciok)?

4. Csikos kep
Nemelyik Viva clip csikos, nemelyik nem. Amelyik nagyon csikos, akkor az svcd-be konvertalas (mpeg2enc) utan pislog a DVD-lejatszoban (Pioneer kulon doboz), mintha rossz sorrendben jonnenek a felkepek. Ha jol sejetem, akkor itt az mpeg2enc -z -vel kell probalkozni, de azt meg nem probaltam ki.
4a. Hogyan kell mencoder-rel mpeg2-be konvertalni?

Ez a konvertalas egy kulon nagy fejezet. Mar majdnem van nehany scriptem vdr->vcd, svcd stream konvertalashoz, de a parameterek erosen fuggenek a felvett vdr minosegetol is.

Ehhez lenne egy kivansagom:
Mplayer parameterek,
- amivel a yuv4mpeg a /dev/stdout-be iranyithato,
- az audio decod nelkul audio.mp2 fileba
- az mplayerben mukodjon az edl file vagy az -ss -endpos vdr-re is
Mindez egy menetben!
A vagashoz most mencoder-t hasznalok -ss meg -endpos-sal, aztan a test.avi-bol lehet kiszedni ket menetben a vagott kepet meg a hangot.

Az edl file-ba nem sikerult i az gombbal idopontot beszurni, az i valami infot ir a kepre.

Minden elismeresem ezert a hatalmas programert!

Robi

ui. Angolbol nem vagyok igazan jo. Kar hogy nemet nyelvu lista nincs ;)
Ha gondoljatok, hogy egy-ket tema bovebben angolul egy masik listan is erdekes lehet, akkor majd igyekszem.
Sichern Sie sich jetzt den neuen Otto Katalog mit über 40.000
Artikeln auf über 1.300 Seiten - kostenlos und ganz unverbindlich.
http://www.arcor.de/home/redir.php/email.otto